خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی سپاه قزوین تیم پزشکی شرکت کننده در اردوهای جهادی قزوین را دومین تیم برتر و مجهز کشور معرفی کرد و گفت: تیم پزشکی شرکت کننده در این اردوها آمادگی و توانایی کافی برای خدمت‌رسانی به خارج از استان و حتی خارج از کشور را نیز دارد.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۰۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

 مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی سپاه استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص عرصه‌های فعالیتی اردوهای جهادی دانشجویی اظهار کرد: 2500 دانشجو برای خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، عمرانی و اقتصاد مقاومتی در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شرکت کرده‌اند.

وی تیم پزشکی شرکت کننده در اردوهای جهادی استان قزوین را دومین تیم برتر و مجهز کشور معرفی کرد و گفت: تیم پزشکی شرکت کننده در این اردوها آمادگی و توانایی کافی برای خدمت‌رسانی به خارج از استان و حتی خارج از کشور را نیز دارد.

این مسئول در خصوص تیم پزشکی شرکت کننده در اردوها تبیین کرد: تیم پزشکی شرکت کننده در این اردوها شامل پزشک، دندانپزشک، ماما، متخصص اطفال، متخصص بهداشت محیط و پرستار می‌باشد که هر گروه به مدت 26 روز در این اردوها حضور دارند.

برزگر ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شبکه بهداشت و سپاه استان تشریح کرد: شبکه بهداشت وظیفه تامین نیروهای پزشکی و سپاه استان نیز وظیفه مدیریت برنامه‌ها را در این اردوها برعهده دارند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه قزوین در خصوص وظایف دانشجویان شرکت کننده در عرصه بهداشت و درمان تصریح کرد: ارائه خدمات رایگان به نیازمندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی از وظایف تیم شرکت کننده در این طرح است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان بسیجی در عرصه‌های عمرانی اظهار کرد: دانشجویان رشته عمران در اردوهای جهادی به انجام فعالیت‌هایی نظیر ساختن خانه برای عالم و محرومین، آبرسانی به روستاها و بازسازی و نوسازی مساجد و مدارس می‌پردازند.

این مسئول در خصوص اقدامات انجام شده توسط دانشجویان تبیین کرد: دانشجویان جهادگر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مشغول انجام پروژه آبرسانی به روستاها هستند و دانشجویان جهادگر دانشگاه آزاد نیز ساخت 4 خانه برای محرومین را به پایان رسانده‌اند.

برزگر برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های فرهنگی،همسرداری، کشاورزی و ورزشی را از برنامه‌های فرهنگی دانشجویان عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های ریاضی و زبان، کلاس‌های روانشناسی، آموزش کشاورزی قطره‌ای و ترویج مسابقات بومی و محلی از اقدامات دانشجویان در این عرصه است.

وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری یادواره‌ها و مراسمات مذهبی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با آزاده‌ها و دیدار با علما و جانبازان از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشجویان شرکت کننده در این طرح است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه قزوین در خصوص اقدامات دانشجویان در زمینه اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ایجاد مشاغل خانگی و شناسایی نیروهای مجتهد از جمله اقدامات دانشجویان در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

برزگر ضمن بیان تاثیرات اردوهای جهادی در فرد و جامعه تاکید کرد: فعالیت‌های دانشجویان در اردوهای جهادی سبب تقویت بعد تربیتی، حس نوع دوستی، دستگیری از فقرا و حفظ نظام جمهوری اسلامی می‌شود، چراکه انقلاب ما برای مقابله با ظالمین و دستگیری مستضعفین به پا شده است و وظیفه ما است که اجازه ندهیم این ویژگی‌ها در جامعه فراموش شود.

وی در خاتمه از دانشجویان و بازدیدکنندگان این طرح تشکر کرد و گفت: رئیس دانشگاه و رئیس نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور قزوین، رئیس دانشگاه آزاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار و فرمانده سپاه استان قزوین از فعالیت دانشجویان در اردوهای جهادی بازدید کرده‌اند.

1102/ت30/ب

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها