خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از کاهش 50 درصدی شهریه دانشجویان ورودی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۷۷۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عزیز جوان‌‌پور اظهار داشت: براساس تصمیمات صورت گرفته نسبت به کاهش شهریه ثابت و متغیر دانشجویان جدید آذربایجان غربی همچنین ارومیه اقدام می‌شود، به طوری که در رشته‌های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون تا سقف 50 درصد شهریه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد‌اسلامی استان که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور حمید میرزاده در هفته گذشته با میزبانی ارومیه برگزار شد، اضافه کرد: این نشست مصوباتی هم به دنبال داشته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در جلسه مورد اشاره مقرر شد که مراکز پژوهشی هوش محاسباتی، بهینه‌سازی و اتوماسیون داده‌های کلان و همچنین ماکرویو و آنتن برای واحد ارومیه تاسیس شود، برای عملیاتی شدن این مصوبات در مدت زمان کوتاه ابراز امیدواری کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه یکی دیگر از مصوبات این جلسه را ساخت سوله کارگاهی با رعایت قوانین دانشگاه همچنین ضمن در نظر گرفتن آئین‌نامه‌های اداری و مالی همراه با کسب نظر معاونت عمرانی دانشگاه در واحد بوکان را مورد اشاره قرار داد.

جوان‌پور برنامه پذیرش دانشجو در رشته‌های واحدهای استان آذربایجان غربی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: پیرامون رشته‌های غیرپزشکی اولویت‌دار در نقشه‌ جامع علمی کشور که با موضوع کمبود تقاضا مواجه شده‌اند، در مقطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون کاهش 50 درصدی شهریه اعم از ثابت و متغیر برای دانشجویان جدیدالورود در نظر گرفته شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تصمیم‌گیری پیرامون رشته‌محل‌ها به کمیسیون دائمی هیات امنای استان تفویض اختیار شده است، ادامه داد: به دنبال استعلام از مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه میزان کاهش شهریه هر رشته محل مشخص شده و در نهایت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با اظهار اینکه در جلسه هیات امنای استان مقرر شد که مراکز آموزشی قره‌ضیاء‌الدین، سردشت، سلدوز و تکاب با نظارت دانشکده‌های واحد مادر برای فعالیت اقدام کنند، گفت: از این رهگذر برای تقویت منابع درسی و آموزشی به صورت جدی اقدام می‌شود.

جوان‌پور با اشاره به اینکه همزمان با سفر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به استان برای بهره‌برداری از چندین پروژه آزمایشگاهی اقدام شد، برای استفاده بهینه از آنها همچنین ارتقای سطح کیفی آموزش ابراز امیدواری کرد.

وی بر لزوم استفاده حداکثری همچنین بهره‌برداری بهینه از امکانات آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی موجود تاکید و تصریح کرد: از این رهگذر برای بالا بردن سطح علمی دانشجویان اقدام لازم صورت گرفته است، تا بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته خود از تبحر و آمادگی لازم برخوردار باشند.

ارسال نظرات