خبرهای داغ:
چرا وزیر راه و شهرسازی همچنان به طرح مسکن مهر بی‌مهر است، اما در عین حال از هر فرصتی برای بازدید و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های بی ربط با حوزه کاری خود استفاده می‌کند؟ شاید یکی از دلایل این اتفاق عدم تمایل آخوندی به رویارویی با متقاضیان مسکن مهر باشد.
کد خبر: ۸۷۳۶۷۴۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر راه و شهرسازی 24 مردادماه امسال با حضور در ایستگاه راه‌آهن تهران به طور رسمی کترینگ اتریشی‌ها را افتتاح کرد. آخوندی پس از قیچی کردن روبان این افتتاح حدود یک ساعتی را به گشت و گذار از این کترینگ گذراند و دستپخت سرآشپزهای اتریشی آنرا تست کرد.

عباس آخوندی در دوره دوم ریاست‌جمهوری هاشمی وزیر مسکن  و شهرسازی بود؛ دوره‌ای که نوسازی بافت پیرامونی اتوبان نواب و طرح نافرجام "پاک" ثمره آن بود.این در حالی است که وی در دوره دوم وزارتش نیمه مسکن را تقریبا فراموش کرده یا این‌گونه به نظر می‌رسد که این مقوله از اهمیت چندانی نزد او ندارد. دلیل این ادعا نیز حضور بی وقفه وزیر راه و شهرسازی در همایش‌ها، برنامه‌ها و بازدیدهای حوزه حمل‌ونقل است.

آخوندی حدود دو هفته پیش با اشتیاق زیادی در مراسم بهره‌برداری رسمی کترینگ دونا حضور یافت. کترینگی که اتریشی‌ها پایه‌گذار آن بوده و آشپزها و سرآشپزانی از این کشور  همه کاره آن هستند و در واقع این آلمانی‌زبانانند که در میدان راه آهن حرف اول و آخر را می‌زنند. آخوندی در این روز بدون هیچ تاخیری برای افتتاح آمد، وی از تمام بخش‌های کترینگ دیدن و از دستپخت سرآشپز اتریشی نیز نوش جان کرد.

وزیر شهروندی پیش از این بازدید و مراسم افتتاح در قامت یک وزیر هنردوست سَری به چند نمایشگاه خطاطی و نقاشی خط زده بود. نمونه‌های بسیاری از توجه بی شائبه آخوندی به مسائل پیرامونی و البته بی‌ربط حوزه حمل‌ونقل وجود دارد که در این مقال نمی‌گنجد. به هر حال نیمه دیگر ماجرا یعنی  بخش مسکن تا توانسته مورد بی‌مهری آخوندی قرار گرفته است. وزارت راه و شهرسازی طی سه سال اخیر هیچ برنامه‌ای برای حوزه مسکن ارائه نکرده است، البته اگر طرح کاغذی مسکن اجتماعی را فاکتور بگیریم.

در این وضعیت مسکن مهر یکی از غریب‌ترین طرح‌ها در دولت تدبیر و امید بوده؛ از رئیس‌جمهوری گرفته تا برخی وزاری اقتصادی طی سه سال اخیر مسکن مهر را عامل همه بدبختی‌های کشور معرفی کرده‌اند. وزیر راه در شامگاه پنجمین روز هفته دولت مسکن مهر را مغایر با حرمت انسانی دانست و گفت: «در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم. طرح مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در امر مسکن خانوارهای ایرانی بوده که سابقه نداشته است. واحدهای مسکن مهر معماری خوبی ندارند و حتی یک واحد مسکن مهر نمونه معماری ایرانی و اسلامی نیست.»

در حالی وزیر راه یکشنبه‌ شب عازم صدا و سیما شد و مسکن مهر را به باد انتقاد گرفت که در ساعات آغازین پنجمین روز هفته دولت در پردیس همگان در انتظار ورود آخوندی برای افتتاح بخشی از واحدهای مسکن مهر این شهر بودند، اما در نهایت این نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی بود که روبان افتتاح 1134 مسکن مهر و یک مجتمع تجاری را قیچی کرد. در ادامه با توجه به دعوت از آیت‌الله رسولی محلاتی برای بهره‌برداری از مسجد جامع پردیس بدبین ‌ترین فرد هم انتظار این را داشت که وزیر راه و شهرسازی حداقل در این مراسم حضور یابد، اما این‌گونه نشد. مسجدی که قرار بود با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شود با حضور آیت‌الله رسولی محلاتی رسما به بهره‌برداری رسید.

اما چرا وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از طرح‌ها، همایش‌ها و... که به جرات می‌توان گفت هیچ سودی برای مردم ندارد، وقت دارد، اما برای طرح مسکن مهر آقای وزیر وقت ندارد. در پاسخ به این پرسش می‌توان احتمالات فراوانی را شمرد ولی با نگاهی به رفتار آخوندی طی سه سال اخیر شاید محتمل‌ترین دلیل عدم تمایل وزیر راه و ترس وی از رویارویی با متقاضیان مسکن مهر است.

متقاضیانی که سه سال است چشم انتظار تحقق وعده‌های بی شمار وزیر راه و شهرسازی هستند. شاید هم آقای وزیر با برنامه‌ها و طرح‌های ملی مشکل دارد و به عنوان نمونه ترجیح می‌دهد چند ساعتی را در بین آشپزهای اتریشی‌ها چرخیده و با آنها خوش و بش کند. آیا آش اتریشی از بزرگترین طرح مسکن سازی کشور مهم تر است؟ آیا متقاضیان مسکن مهر که از عمدتا از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند نباید برای یکبار هم که شده مسئول مستقیم طرح مهر را از نزدیک ببیند؟ 

بازدید آخوندی از کترینگ دونا و افتتاح آن

بازدید وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه خطاطی 

بازدید آخوندی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

ارسال نظرات
پر بیننده ها