همزمان با هفته دولت مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات کشور:
مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات کشور: بسیج ثابت کرده با کمترین امکانات می توان بهترین بهره وری را داشت و این امر جز با مدیریت جهادی امکان پذیرنیست.
کد خبر: ۸۷۳۶۷۳۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین بهشتی مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات  در خصوص مدیریت جهادی دولتمردان گفت: در فرهنگ دینی ما بعد از پرستش و عبادت خداوند هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست و این نظام برپایه دموکراسی و نظرات مردمی استوار است.

وی ادامه داد: مسئولین از گذشته تا به امروز با آراء مردم به این منصب ها می رسند و به مردم مدیون هستند اگر کارگزاران و مسئولین نظام مردم سالاری دینی را پذیرا باشند باید بدانند که هیچ کاری بهتر ازخدمت خالصانه به خلق خدا و خدمت جهادی نیست.

مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات در ادامه اظهار کرد: خدمت جهادی عبارت است از سختکوشی، تلاش ، خدمت بدون چشم داشت ، مدیریت کار ها با کم ترین هزینه  و میان بر زدن برای انجام تکلیف به عبارتی سبقت گرفتن برای انجام کارها. مدیر جهادی کسی است که نزدیکترین و کوتاه ترین راه را برای خدمت رسانی به مردم داشته باشد و در وقت ، منابع و  بودجه کشور صرفه جویی کند.

وی درادامه به مثالی اشاره کرد و گفت : خدمت به مردم مثل زمینی است که درآن چاهی برای آبیاری زمین حفر می شود اگر وسایل مورد نیازفراهم نباشد ویا موانعی وجود داشته باشد زمین خشک می ماند و تمام تلاش ها برای کندن چاه نیز بی فایده است بنابراین باید اول آسیب شناسی و با توجه به آن برنامه ریزی و اقدام شود تا بهترین نتیجه را شاهد باشیم.

مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات ادامه داد و افزود: اگربخواهیم به مسئولین کشور بگوییم با حداقل ها میتوان بهترین بهره وری را داشت باید پیشنهاد بادید از بسیج را به آنها داد. بسیج مانند سایر ارگان ها بودجه  زیادی ندارد ولی با حداقل امکانات، بهره وری حداکثری را داشته و تا حالا در بحث های محرومیت زدایی، سازندگی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، راهیان نور، پزشکی و ... خوش درخشیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: برای این قضیه هم می توان مسجدی را مثال زد که جمع زیر بنای آن 120 متر است و در آن یک پایگاه بسیج توانسته 14 مدال علمی کشوری وجهانی بدست آورد و درهمین مسجد کودکان و نوجوانان کارعلمی انجام می دهند این نشان از کار و مدیریت جهادی در یک جامعه کوچک یعنی مسجد است. از این دست ظرفیت ها در بین مسئولین و مردم وجود دارد اما هنرما شناسا یی و سازمان دهی این ظرفیت هاست و بسیج یک آینه تمام نمای مدیریت جهادی دردوارن جنگ ، پس از جنگ و درحال حاضر که تحریم ها وجود دارند، است.

مسئول بسیج مساجد و محلات درخصوص برجام و رفتار با آمریکا گفت: دشمنی آمریکا با ما قطعی است امام خمینی (ره) هم فرمود رابطه ما با آمریکا مثل رابطه گرگ و میش است. این یک اصل است ، اگر ما بخواهیم ماهیت آمریکا را عوض شده بدانیم این یک تدبیرخام و کوتاه است. آمریکا در گذشت زمان فقط  تاکتیک ها و شیوه های رفتاری وسلطه گری خود را عوض کرده است اما در بطن موضوع که استعمار و سلطه گری است هیچ تغییری نداشته است.

وی بابیان اینکه موضوع برجام یک گپ و گفت تاکتیکی است، افزود: اگر بخواهیم انقلابی و مستقل باشیم هرگز با آمریکا بر سر یک سفره نمی نشینیم. برجام یک تجربه و یک تقدیر الهی برای این دوره از نسل بود تا بدانند که نمیتوان به آمریکا اعتماد کرد و هنوز خوی استکباری خود را دارد.

سردار بهشتی درپایان یک توصیه برای خدمتگزاری بهتربه مسئولین داشت و خاطر نشان کرد: توصیه می کنم فقط به فرمایشات رهبرانقلاب توجه کنند، مانند شهیدان رجایی باهنر که هنوز بعد از سال ها حرف از خدمت این بزرگواران  به مردم و کشور است، چرا که اینها از جنس مردم بوده و روحیه و باورهای کم نظیری داشتند و برای کارهایشان گوش به فرمان رهبر و مقتدایشان بودند.

ارسال نظرات