مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) دشتستان:
مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتستان گفت: از منابع زکات دریافتی از روستای دهقاید به 18 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این روستا با دادن کارت هدیه، کمک مالی شد.
کد خبر: ۸۷۳۶۷۲۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان استان بوشهر،  ، حجت الاسلام یاسر قاسمی منفرد اظهار داشت: این کمک­ ها که به صورت کارت هدیه در اختیار مددجویان قرار گرفته است تنها 60 درصد از منابع حاصل از زکات این روستا می­ باشد که 40 درصد باقی­مانده نیز به زودی به حساب پروژه­ های عمرانی این روستا واریز می­ شود.

وی با اشاره به اهمیّت زکات تصریح کرد: زکات در اسلام یک دستور تعاونی مؤکد و لازم بوده و یکی از فروعات این دین مبین است که آثار مثبتی در زندگی دارد و بالتبع عدم اهتمام به این فریضه­ ی الهی، عواقب و نتایج منفی در اجتماع دارد.

این مقام مسئول به جایگاه زکات در بیت­ المال اشاره و تصریح کرد: قانون زکات که یکی از منابع عظیم بیت­ المال مسلمین است اگر درست اجرا شود برای همه نیازهای مستمندان و فقرا کافی است و به آن­ ها استقلال مالی می­ دهد و پرداخت زکات می­ تواند به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در شهرستان مطرح شود.

قاسمی منفرد درباره تقسیم زکات در هر روستا و محلّ تقسیم آن اذعان داشت: زکات هر روستا در همان جا هزینه می­ شود و اوّلین کسانی که مشمول دریافت آن می­ شوند فقرا هستند که رویکرد دبیرخانه شورای زکات نیز بر همین مبنا می­ باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها