واحدهای صنعتی استان زنجان با حرکت در مسیر توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی در طرح‌های "توسعه فضای سبز" این اداره کل مشارکت کنند.
کد خبر: ۸۷۳۶۷۲۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در مراسم نهال‌کاری شرکت صنعتی معدنی کیمیای زنجان گستران گفت: واحدهای صنعتی استان زنجان با حرکت در مسیر توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی در طرح‌های "توسعه فضای سبز" این اداره کل مشارکت کنند.

خلیل آقاجانلو افزود: منابع طبیعی منابع در دسترس همه انسان‌ها است در نتیجه ما نباید تصور کنیم که تنها سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و به تبع آن اداره کل منابع طبیعی متولی این امر است.

وی بر لزوم ورود واحدهای صنعتی برای مشارکت در طرحهای حفظ منابع طبیعی و محیط طبیعی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و اظهار داشت: این گونه مشارکتها به منزله حرکت در راستای شعار سال 95 مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" مدنظر مقام معظم رهبری است.

همچنین مدیرمجتمع مجموعه زرین نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شرکت صنعتی معدنی کیمیای زنجان گستران گفت: سال قبل عملیات افزایش فضای سبز به سطح 5 هکتار در شرکت صنعتی معدنی کیمیا گستران زنجان با کشت گونه‌های غیرمثمر انجام گرفت.

تورج نصیری افزود: بنا داریم تا در سالهای آتی کشت گونه‌های مثمر نظیر زرشک، بادام، پسته و انگور را در این مجموعه در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به استفاده از سیستم آبیاری نوین در کشت گونه‌های درختی در شرکت صنعتی معدنی کیمیای زنجان گستران خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری از این نوع سیستم آبیاری میزان کاهش مصرف آب در این مجموعه تا 70 درصد کاهش یافته است.

مدیرمجتمع مجموعه زرین شرکت صنعتی معدنی کیمیای زنجان گستران تصریح کرد: قبلا میزان مصرف آب تا 150 هزار لیتر در هفته بود که با استفاده از سیستم نوین آبیاری به 8 هزار لیتر در هفته رسیده است.

نصیری کاهش آلودگی و حرکت در مسیر حفظ منابع طبیعی را از نتایج توجه به گسترش فضای سبز دانست و گفت: در حال حاضر مساحت فضای سبز شرکت صنعتی معدنی کیمیای زنجان گستران 14 هکتار و سطح فضای معدنی 16 هکتار است.

ارسال نظرات