خبرهای داغ:
نقوی مطرح کرد

بررسی لایحه برنامه ششم در حوزه دفاعی در کمیسیون امنیت مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون برای برنامه ششم توسعه گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه مصوب کردند تا اسناد تجاری توسط نمایندگی ایران در کشورهای واردکننده تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۹۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی مواد برنامه ششم توسعه گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل در کمیسیون برگزار شد ماده 33 لایحه برنامه ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این ماده سازمان انرژی هسته‌ای مکلف شده تا کلیه اصول پدافند غیرعامل را در تاسیسات هسته‌ای رعایت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه پیشنهاد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی مبنی بر دریافت سهمی از درآمد پروازهای عبوری از فضای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

نقوی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش توضیحاتی را در ارتباط با فعالیت‌ها و اقدامات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مدیریت فضا و آسمان کشور و تامین امنیت آن ارائه کرد و عنوان کرد که این گونه فعالیت‌ها مستقل از رادار کشوری صورت می‌گیرد.

وی افزود: الهامی گفت که هر نوع پرواز از هر کشوری با اجازه پدافند هوایی و ارسال اطلاعات کامل آن پرواز در آسمان ایران امکانپذیر است و اظهار داشت که پدافند هوایی درخواست دارد که یک سهم درآمد حاصل از عبور هواپیماهای کشورهای دیگر از آسمان ایران به پدافند هوایی داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: لازم به ذکر است؛ درآمد مذکور در حال حاضر به شرکت فرودگاه‌های کشوری پرداخت می‌شود.

نقوی اظهار داشت: یکی دیگر از پیشنهادات مورد تایید کمیسیون که از طرف وزارت امور خارجه مطرح شد، عبارت‌است از اینکه کلیه اسناد و مدارک تجاری و وارداتی از کشورهای مختلف توسط نمایندگی جمهوری اسلامی در کشور واردکننده تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها