خبرهای داغ:
نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه الحاق دولت ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را تصویب کردند.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۸۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 9 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتنامه الحاق دولت ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را با 155 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به موافقتنامه نیس درباره طبقه‌بندی بین‌المللی کالاها و خدمات برای اهداف ثبت علائم، مشتمل بر چهارده ماده و موافقتنامه لوکارنو درباره ایجاد طبقه‌بندی بین‌المللی برای طرح‌های صنعتی، مشتمل بر پانزده ماده به شرح پیوست ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقتنامه‌ها تودیع نماید.

تبصره 1 می‌گوید: دولت موظف است کلیه اصلاحیه‌های موضوع ماده (8) موافقتنامه نیس و ماده (8) موافقتنامه لوکارنو را در مهلت مناسب و پیش از انقضای مهلت‌های موردنظر در مواد یاد شده طبق اصل هفتاد و هفتم  (77) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی اعلام نماید. چنانچه مجلس شورای اسلامی اصلاحیه‌ها را تصویب ننماید، دولت موظف است مراتب عدم پذیرش اصلاحیه‌ را ظرف مهلت مقرر در موافقتنامه‌های یاد شده به امین اسناد اعلام نماید.

تبصره 2- رعایت اصل هفتاد و هفتم (77) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه بازنگری در اجرای ماده (11) موافقتنامه نیس و ماده (11) موافقتنامه لوکارنو الزامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها