نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج»:

روند پرداخت وام ازدواج رضایت بخش نیست

مقدسی گفت: روند پرداخت وام ازدواج رضایت بخش نیست و این موضوع بعدها اثر منفی خواهد گذاشت و اگر بخواهیم این مبلغ ناچیزی وام را در پروسه طولانی بدهیم دیگر حلاوت و شیرینی آن از بین می رود.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۸۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

سیدمهدی مقدسی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به پیامدهای کارشکنی بانک برای اعطای وام ازدواج گفت: سن ازدواج بر اساس آمار بالا رفته و جوانان به خاطر مشکلات اقتصادی تمایلی به ازدواج ندارند ازطرفی موضوع افزایش سن ازدواج آسیب ها و معضلاتی را در آینده به وجود می آورد.

وی افزود: بنابراین انتظار است سیستم بانکی در این امر مقدس پیش قدم شود و تاکنون قول هایی داده شده و سقف وام ازدواج افزایش پیدا کرده اما واقعیت چیزی دیگری است.

مقدسی تصریح کرد: بر همین اساس روند پرداخت ها رضایت بخش نیست و این موضوع بعدها اثر منفی خواهد گذاشت و اگر بخواهیم این مبلغ ناچیزی وام ازدواج را با پروسه طولانی بدهیم دیگر حلاوت و شیرینی آن از بین می رود و خود تبدیل به یکی از علل کاهش آمار ازدواج در کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم بانک مرکزی یک اقدام عملی و جدی کند؛ چون فرایند پرداخت ازدواج بسیار طولانی شده و به این موضوع فراتر از مسائل اقتصادی از جنبه اجتماعی و آثار های و آسیب های مختلف را ببینند.


ارسال نظرات