معاون وزیر نفت با تشریح دلایل امضای قرارداد نفتی با شرکت دلال سوئیسی اعلام کرد:اولین مناقصه بین المللی نفت ایران مهر ماه برای توسعه آزادگان جنوبی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۷۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج، علی کاردر امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر درباره دلایل امضای قرارداد فروش نفت با یک شرکت دلال سوئیسی به نام «ترافی گورا» گفت: اخیرا برخی قوانین در بازار نفت چین تغییر کرده است، به طوری که دولت چین برای برخی پالایشگاه های نفتی اش مجوزی صادر کرده که بر اساس آن شرکت های کوچک می توانند به طور مستقل نفت مورد نیاز خود را از بازار تامین کند.

مدیرعامل شرکت نفت ایران با اعلام اینکه اعتبار پالایشگاه های کوچک چینی که اخیرا مجوز ورود به بازار برای خرید نفت خام را از دولت چین دریافت کرده اند خیلی بالا نیست تصریح کرد: از این رو این شرکت های پالایشگر چینی نمی توانند اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه های لازم را برای خرید نفت از ایران بازگشایی کنند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفت ایران به منظور تضمین برای دریافت پول حاصل از فروش نفت خود به پالایشگران چینی قراردادی با شرکت سوئیسی ترافی گورا امضا کرده است، یادآور شد: این شرکت سوئیسی معتبر بوده و به راحتی می تواند اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه های مورد نیاز شرکت نفت ایران را تامین کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فروش نفت به پالایشگران کوچک نفت چینی به صورت آزمایشی و صرفا به منظور بازگشایی یک بازار جدید بر روی نفت خام صادراتی ایران انجام شده است تاکید کرد: در صورتی که شرکت ها و پالایشگرهای کوچک چینی بتوانند تضامین لازم را تامین کنند فروش نفت ایران به این شرکت ها به صورت مستقیم انجام می شود.

اولین مناقصه نفتی ایران مهر برگزار می شود

کاردر همچنین امروز در خصوص زمان بندی برگزاری مناقصات جدید توسعه ای میادین نفت و گاز ایران بر اساس الگوهای جدید قراردادهای نفتی  توضیح داد: به منظور توسعه میادین نفت و گاز کشور تاکنون دو گروه تعریف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گروه اول مربوط به شرکت های ایرانی تایید صلاحت شده و حاضر در وندور لیست شرکت ملی نفت ایران است یادآور شد: بر این اساس مناقصه توسعه تعدادی از میادین کوچک و مستقل نفت و گاز اواسط مهر ماه انجام می شود.

معاون وزیر نفت با اعلام ایکه در مناقصه اول شرکت های ایرای حاضر می شوند و پس از برنده شدن در مناقصات باید نسبت به انتخاب شرکت خارجی خود اقدام کنند تاکید کرد: مناقصه دوم به منظور واگذاری میادین نفت و گاز کشور به شرکت های بین المللی هفته آخر مهر ماه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه در هفته آخر مهر ماه سال جاری فراخوانی به منظور دریافت پیشنهادات فنی و عملیاتی میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر اولین مناقصه بین المللی صنعت نفت ایران برای توسعه میادان نفت آزادگان جنوبی مهر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات