عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با«بسیج»:
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت باید از ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده حمایت کند و شهرداری هم درخصوص تسهیل صدور مجوز ها و پروانه ها باید اقداماتی را صورت دهد.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۶۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل بافت فرسوده تهران و مشکلات ناشی از آن برای مردم اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه برای حل معضل بافت فرسوده و نوسازی آن تکالیف و وظایفی برای دستگاه های مختلف تعیین شده است.

وی افزود: دولت باید از ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده حمایت کند و شهرداری هم درخصوص تسهیل صدور مجوز ها و پروانه ها باید اقداماتی را صورت دهد. سالانه باید 10 درصد از بافت فرسوده نوسازی و مقاوم سازی می شد که متأسفانه اقدام اساسی از جمله در شهر تهران آنچنان که باید و شاید انجام نشده است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در سال 95 شهرداری تهران بسته حمایتی برای نوسازی بافت فرسوده تهیه کرده و درصدی از سود بانکی را از محل منابع در اختیار بانک شهر برای پرداخت وام تقبل کرده و پیش بینی های لازم مانند بحث انشعابات رایگان با آب و فاضلاب و برق و گاز را انجام داده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: این بسته خوبی است، البته در مرحله مقدماتی و اطلاع رسانی است دولت هم در پرداخت درصدی از سود بانکی و تأمین منابع مالی متعهد است که اگر عملیاتی شود برای نوسازی بافت فرسوده تهران نتیجه بخش خواهد شد و قطعاً شهر های بزرگ کشور می توانند از این تجربه استفاده کنند.

بدری یادآور شد: ما در کمیسیون عمران و فراکسیون مدیریت شهری مجلس در خدمت مسئولان محترم نوسازی بافت فرسوده شهر تهران خواهیم بود تا ضمن ارائه گزارش عملکرد از اقداماتشان در این زمینه به بررسی وضعیت موجود و برنامه های آتی این حوزه بپردازند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص آسیب های بافت فرسوده برای ساکنان این مناطق بیان داشت: آسیب های بافت فرسوده گسترده است، یکی از این آسیب ها بحث ایمنی مردم است مانند وقوع زلزله که شهروندان عزیر دچار مشکل خواهند شد و بحث دیگر تردد و معابری است که ایجاد مشکل کرده است مخصوصا زمان اطفای حریق؛ لذا مسئولان به ویژه مسئولان دولتی و بانک مرکزی باید عنایت ویژه ای به این مسئله داشته باشند.


ارسال نظرات