خبرهای داغ:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: چرا تاکید رئیس جمهور درمورد توجه ویژه به میادین مشترک در این قراردادها نادیده گرفته شده و به سراغ میادینی می‌روند که جزء میادین مشترک نیست.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۴۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک نماینده مجلس در اخطاری با انتقاد از برگزاری جلسات توجیهی و تشریفاتی برای عقد قراردادهای نفتی با برخی شرکت‌های خارجی گفت: در شرایطی این اتفاق در حال رخ دادن است که هنوز هیات تطبیق نتیجه بررسی قراردادهای نفتی را اعلام نکرده است.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی با استناد به اصل 81 قانون اساسی در اخطاری و با استناد به ماده 24 آیین نامه در تذکری گفت: در شرایطی که هنوز نتیجه بررسی قراردادهای نفتی توسط هیات تطبیق مصوبات اعلام نشده شاهد فضاسازی‌های هستیم که انگار اشکالات این قراردادها برطرف شده است. به طوری که مصاحبه ها حکایت از آن دارد که قراردادها برای امضا با چند شرکت آماده شده است.

 

وی افزود: در این شرایط ما نمی دانیم که در اصلاحیه قرارداد 15 محور ایراد رهبری اعمال شده یا خیر. در این وضعیت شاهد برگزاری جلسات توجیهی برای تشریح قراردادهایی هستیم که هنوز مصوب و قانونی نشده است.

 

حاجی دلیگانی ادامه داد: سوال این است که چرا در حال برگزاری تشریفاتی برای عقد قراردادهای نفتی آن هم به شرکت بدنامی همچون توتال هستند که سابقه دادن رشوه و فساد دارد. اینها با یک قرارداد در یک میدان نفتی بالغ بر 8 میلیارد دلار اضافه بر سود و هزینه از جیب ملت ایران در جیبشان می‌گذارند؛ حال اینکه چنین شرایطی برای شرکت‌های ایرانی در نظر گرفته نشده است.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: چرا تاکید رئیس جمهور درمورد توجه ویژه به میادین مشترک در این قراردادها نادیده گرفته شده و به سراغ میادینی می‌روند که جزء میادین مشترک نیست.

 

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این اخطار و تذکر گفت: هیات تطبیق مصوبات دولت را بررسی می‌کند و اگر ملاحظات رهبری در این قراردادهای نفتی اعمال نشده باشد تصویب نمی‌شود و آن را اعلام می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها