خبرهای داغ:
انصارالله:

عربستان هم باید تلخی درد یمنی‌ها را بچشد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: حملاتی که ارتش و کمیته‌های مردمی علیه عربستان انجام می‌دهند تنها به این دلیل است که ما می‌خواهیم عربستان نیز تلخی درد و رنجی را که یمنی‌ها در نتیجه بمباران و حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی می‌کشند، بچشد.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۳۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: زمانی که حملات ائتلاف سعودی در یمن همچنان ادامه دارد و مثلا در یک روز ۱۰۰ حمله انجام می‌دهد در حالی که ما هیچ جنگنده و سلاح کشنده‌ای را در اختیار نداریم طبیعی است که یمنی‌ها از خودشان دفاع کنند. این حق آن‌هاست. ما هیچ طمعی به خاک عربستان نداریم. حملات ما علیه عربستان تنها به این دلیل است که می‌خواهیم عربستان نیز تلخی درد و رنجی را که یمنی‌ها در نتیجه بمباران و حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی می‌کشند، بچشد.

 

وی گفت که آماده ازسرگیری مذاکرات برای پایان جنگ در یمن است اما حق خود را برای مقاومت در برابر حملات دولت مستعفی یمن محفوظ نگه می‌دارد.

 

الصماد گفت: ما در صلح و مذاکره را نبستیم. من معتقدم که جامعه بین‌الملل برای تحقق صلح در یمن تلاش می‌کند و ما برای استفاده از هر فرصتی جهت توقف جنگ و پایان رنج مردم هر چه در توان داشته باشیم انجام می‌دهیم.

 

مذاکرات صلح یمن در کویت اخیرا به پایان رسید و طرف‌های یمنی به هیچ توافقی دست نیافتند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در دیدار با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس در جده طرحی را برای حل بحران یمن ارائه کرد.

 

انصارالله روز یکشنبه از این طرح استقبال کرد اما اعلام کرد که هیچ گونه پیشنهاد مکتوبی دریافت نکرده است.

 

الصماد با اشاره به این موضع گفت: ما با هر طرحی که به توقف تجاوز و لغو محاصره بینجامد به خوبی برخورد خواهیم کرد.

 

وی گفت: سازمان ملل و ۱۸ کشور از مذاکرات صلح یمن حمایت کردند اما در قانع کردن عربستان برای اجازه دادن به ما جهت فروش نفت انبار شده در بندر رأس عیسی شکست خوردند.

 

الصماد اتهامات عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن درباره استفاده حوثی‌ها از بانک مرکزی برای اهداف شخصی را رد کرد و گفت: بانک مرکزی تلاش زیادی کرد تا کمترین میزان از ثبات اقتصادی را حفظ کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها