گزارش «بسیج» از پارادوکس ولایتمداری دولتمردان بنفش در گفتار و عمل
معصومه ابتکار: همه دوستان دولت روابط خوبي با رئیس دولت اصلاحات دارند. من بارها خيلي از دوستان دولت را در جلسات و در برنامه‌هايي كه آقاي خاتمي داشتند، ديده ام!
کد خبر: ۸۷۳۶۶۲۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج- هفته گذشته یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاحات از نحوه ارتباط روحانی و تیمش با رئیس ممنوع التصویر اصلاحات پرده برداشت. سید حسن رسولی در گفت و گو با آرمان در پاسخ به این سوال که کانال ارتباطی اصلاح‌طلبان با آقای روحانی کیست؟ پیغام‌های اصلاح‌طلبان و دولت از چه طریقی ردوبدل می‌شود؟، گفت بود: بیشتر اوقات در دیدارهای رو در روی رئیس دولت اصلاحات با آقای روحانی مسائل مهم مطرح می‌شود. با این وجود در برخی اوقات اصلاح‌طلبان مسائل خود را از طریق آیت‌ا... هاشمی یا آیت‌ا... سید حسن خمینی با آقای روحانی در میان می‌گذارند. از سوی دیگر افرادی مانند آقای موسوی لاری در برخی اوقات با آقای روحانی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. در برخی اوقات نیز اصلاح‌طلبان با آقای جهانگیری جلسه برگزار می‌کنند و در این جلسات درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو و رایزنی صورت می‌گیرد.

روز گذشته معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: همه دوستان  دولت روابط خوبي با رئیس دولت اصلاحات دارند. من بارها خيلي از دوستان دولت را در جلسات و در برنامه‌هايي كه آقاي خاتمي داشتند، ديده ام. 

بله اين ارتباطات وجود دارد و خيلي هم طبيعي است اعضاي دولتي كه سال‌ها با هم كار كردند طبيعي است كه هنوز هم با هم همفكري و تبادل‌نظر داشته باشند.

با وجود همه محدوديت‌هايي كه براي آقاي خاتمي وجود دارد جلسات و نشست‌هاي ايشان برقرار است. 

ما هم هر وقت فرصت كنيم در برنامه‌هاي ايشان شركت مي‌كنيم.

فتنه و زنده نگه داشتن خاطرات تلخ و تجربیات 88، به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب همیشه از آن سخن به میان می آورند و به حساسیتشان در این مورد اشاره می کنند.  امام خامنه ای از روزهای نخست فتنه 88 تا کنون، در سخنرانی های متعدد به روشنگری در این زمینه پرداخته اند. 

امام خامنه ای: بنده روی مساله فتنه حسّاسم

رهبر معظم انقلاب امسال نیز در دیدار با تشکل های دانشجویی بار دیگر مساله فتنه را یکی از حساسیت های خود برشمردند و خاطرنشان کردند: "درباره‌ی مسائل کشور، یکی از چیزهایی که خیلی مهم است که حالا نمیشود از این بگذرم و باید بگویم [این است که] رسم شده که از امام و نظام و انقلاب دم بزنند امّا با کسی هم که می گوید «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» همکاری کنند یا از او حمایت کنند؛ این نمیشود. موضع بنده در این مورد کاملاً صریح است."

ایشان افزودند: من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنّتی و از این حرفهایی که می زنند، مطرح نیست؛ من به این اسمها اصلاً اهمّیّتی نمیدهم و توجّه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ امّا روی مسئله‌ی فتنه حسّاسم. حالا البتّه اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند امّا یک عدّه‌ای سردمداری میکردند، یک عدّه هم سوءاستفاده کردند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید میکردند که نکردند، حالا هم یک عدّه‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرف‌داری از امام و طرف‌داری از نظام و طرف‌داری از انقلاب هم بزنند! این نمیشود، این قابل قبول نیست. این پدیده‌ی بسیار بدی است، پدیده‌ی زشتی است، این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم.
 
پارادوکس اساسی این است که رئیس دولت و دولتمردان در سخنرانی های خود مدام از ولایت و رهبری حرف می زنند و با وجود سخنان صریح رهبر معظم انقلاب درباره فتنه و فتنه گران و لزوم مرزبندی با آنها، متاسفانه در پای عمل جور دیگری رفتار می کنند.


ارسال نظرات