خبرهای داغ:
وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین اظهار نظر موهوم خود، جمهوری اسلامی ایران را بر ارسال سلاح به یمن متهم کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۱۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، باز هم مقامات آمریکایی با اتخاذ مواضعی ضد ایرانی، ادعای خود مبنی بر دخالت تهران در تحولات یمن را تکرار کردند.  وزیر خارجه آمریکا در آخرین اظهار نظر موهوم خود، جمهوری اسلامی ایران را بر ارسال سلاح به یمن متهم نمود. جالب‎تر اینکه وی از این بابت ابراز نگرانی  هم می‎کند.

کری در ادامه می‎افزاید: حمایت ایران از صنعا، تهدیدی برای واشنگتن و ریاض خواهد بود. این درحالی است که؛ دولت ایالات متحده در رأس ائتلاف عربی – سعودی تجاوز به یمن قرار دارد. مستقل از اینکه مقامات کاخ سفید در بحران این سرزمین، نقش بسزایی ایفا کرده اند و ارتش اجاره‎ای آل سعود را تجهیز و تسلیح می‎کنند؛ تا امروز بر پایان دادن به جنگ فرسایشی و بی نتیجه یمن هیچ اقدام مثبتی صورت نداده‎اند.

پاشنه سیاست خارجی آمریکا همچنان روی اتهامات بی‎پایه می‎چرخد!

به تازگی جان کری بمنظور بحث و تبادل نظر  پیرامون جنگ یمن به آشیانه سعودیها سفر کرده است. وی در خلال این سفر مدعی شد، ارسال موشک و تجهیزات نظامی از ایران به یمن؛ تهدیدی است جدی که تبعات آن به بیرون از مرزهای یمن تسری پیدا می‎کند!!

اما نکته قابل توجه‎ای که باید بدان اشاره کرد این است که؛ وزیر خارجه آمریکا از بحران یمن بعنوان یک جنگ "داخلی" یاد می‎کند. ظاهرا این کهنه سوار باتلاق ویتنام، از یک جنگ نیابتی آن هم با ائتلاف‎های گوناگون ترجمه دیگری دارد.

تعبیری که حتما در راستای حمایت از رژیم ریاض و مشروعیت بخشی بر نسل کشی حکام سعودی در یمن بکار برده می‎شود. گفتی است، پس از خروج منصور هادی رییس جمهوری مستعفی از کشور، یمنی‎ها بدنبال ایجاد ساز و کاری برای تشکیل یک دولت ملی، مطابق خواست مردم بودند. اما با فرار رییس دولت و به طبع آن وجود خلاء امنیتی، علاوه بر قدرت گرفتن گروه‎های تروریستی مانند القاعده، زمینه مداخله  و تهاجم نیروهای فرامنطقه‎ای در یمن فراهم آمد. 

پاشنه سیاست خارجی آمریکا همچنان روی اتهامات بی پایه می‎چرخد

پاشنه سیاست خارجی آمریکا همچنان روی اتهامات بی‎پایه می‎چرخد!

 بر اساس اعلام اداره کل دیپلماسی رسانه‎ای وزارت امور خارجه کشورمان؛ محمد جواد ظریف به سخنان جان کری همتای آمریکایی که ایران را متهم به ارسال تجهیزات نظامی به یمن کرده بود پاسخ داد.  ظریف، ضمن تکذیب اتهامات بی‎پایه و اساس آمریکا پیرامون متهم نمودن ایران به ارسال تسلیحات نظامی به یمن گفت: دولت ایالات متحده با بیان این اظهارات، خود را در جنایات جنگی، ضد انسانی و کودک‎کش رژیم سعودی علیه مردم بی‎گناه و مظلوم یمن شریک کرده است و بی‎شک با پذیرش این مسئولیت باید پاسخگوی تمامی این جنایات ضد بشری باشد.

وی در ادامه افزود: بی‎تردید کری بهتر از دیگران می‎داند که دولت سعودی در یکسال و نیم گذشته همواره و به جد، تمامی تلاش‎های به عمل آمده برای برقراری آتش بس در یمن را با شکست مواجه و ناکام گذاشته است.

 وی ضمن مردود دانستن اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص تهدیدات ایران گفت: زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا از اشتباهات فاحش قبلی خود در سوریه و عراق عبرت گرفته و چشمان خود را بر واقعیات و حقایق موجود باز کند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین تاکید کرد: همانگونه که بارها توسط جمهوری اسلامی ایران عنوان شده، توان نظامی ایران هیچگاه تهدیدی برای هیچ یک از کشور ها نبوده و صرفا جنبه دفاعی دارد.

وزیر خارجه ایران خاطر نشان کرد: آنچه منطقه و جهان را امروز مورد تهدید قرار داده است، مبانی فکری و منابع مالی و سیاسی تروریسم تکفیری در جهان است که، شخص کری به خوبی باید از منشاء و علل آن آگاه باشد. بی‎گمان دولت آمریکا با حمایت‎های خود و چشم پوشی به واقعیات موجود بر بی‎اعتباری سیاست‎هایش در منطقه بیش از پیش می‎افزاید.

وکلای چشم آبی، وکیل مدافع  چشمانی حریص بر قتل عام  کودکان یمنی

پاشنه سیاست خارجی آمریکا همچنان روی اتهامات بی‎پایه می‎چرخد!

هر اندازه، اظهارات بی‎اساس کری را مورد واکاوی قرار می‎دهیم، با نکات جالب و البته ضد و نقیضی مواجه می‎شویم. جنگ در یمن باید پایان بپذیرد؟!

این جمله‎ای است که وزیر دولت اوباما از آن سخن می‎گوید. مردم بی‎دفاع  و البته مقاوم یمن قریب به دو سال است که درگیر جنگی ناخواسته شده، کارزار خون‎باری که عربستان سعودی  و همتایان غربی آن به راه انداخته‌اند. در طول این مدت جنگنده‎های رژیم آل سعود صدها نفر از غیر نظامیان را به خاک و خون کشیده و در این میان علاوه بر مراکز شهرها؛ تأسیسات، مساجد و بیمارستان‌های این کشور را ویران کرده‌اند. 

نیروهای ائتلاف علیه مردم یمن با بکارگیری از پیشرفته‌ترین سلاح‌های ساخت ایالات متحده، و با استخدام مزدوران برخی از اعراب مرتجع منطقه، علیه یک کشور فقیر جنگ افروزی می‎کنند که بی‎گمان رژیم سعودی‌ با قتل عام زنان و کودکان و به راه انداختن نهری از خون، نظر به کنوانسیونهای حقوق بشری،  مرتکب جنایت جنگی شده‌اند و حاکمان آل سعود باید در یک دادگاه صالحه بین المللی محاکمه شوند. البته نه در دادگاهی که وکلای آن، چشم آبیهای آمریکایی نظیر جان کری باشد.

واشنگتن از تسری تئوری انقلاب اسلامی در منطقه واهمه دارد و نه چیز دیگری!


اما در طول تاریخ، بشریت موارد متعددی از جنایات جنگی را تجربه کرده است. از جنگهای جهانی گرفته تا جنگ تحمیلی علیه مردم جمهوری اسلامی ایران و در ادامه فاجعه نسل کشی صربها در بوسنی که به نسل کشی سربرنیتسا معروف شد. در خلال این جنگها جان دهها میلیون نفر از انسانهای بی‎گناه قربانی مطامع کشور گشایی، دیکتاتوری و قوم‎گرایی افراد خودکامه شد.

پس از پایان جنگهای مذکور، کشورهای آسیب دیده با بهره‎‎گیری از قوانین موجود در حقوق بین‌الملل و دادگاه لاهه، تصمیم به محاکمه سران کشورهای متحد در جنگ گرفتند. بطور مثال در جنگ یوگسلاوی ، جنایتکاران جنگی محاکمه شدند. در جریان جنگ خلیج‌فارس که به سرنگونی رژیم صدام، دیکتاتور سابق عراق منجر شد، تعدادی از  ژنرال‎های رژیم از جمله دیکتاتور مخلوع عراق به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه و به سزای عمل خود رسیدند. 


امروز حملات لجام گسیخته و ددمنشانه عمّال سعودی و سایر نیروهای ائتلاف از پشتیبانی بی‎شائبه دولت آمریکا برخوردار است، به گونه‌ای که حتی این حمایتها، سازمان به اصطلاح  ملل متحد را مجبور به انفعال و بی‎کفایتی کرده است، در جایی بان‎کی‎مون دبیر کل این نهاد بین المللی، بر باز پس‎گیری رأی خود نسبت به اثبات این موضوع که آل سعود  جنایات کار جنگی در نبرد با یمن است ناگزیر شد.

 حال، جان کری تأکید کرده است: جنگ در یمن باید هر چه سریعتر پایان یابد. اما هیچ چشم اندازی را برای این مهم ترسیم نکرده است. همانطور که برای پایان جنگ در سوریه فرمولی جز کناره‌گیری اسد از دولت قانونی‌اش از دید آمریکایی‌ها وجود ندارد. 

این یک اصل لایتغیّر است: عربستان سعودی تحت امر و فرمانبرداری مقامات آمریکایی است، این رژیم یکی از هم‎پیمانان استراتژیک ایالات متحده در غرب آسیا و خلیج فارس است و بدون اجازه کاخ سفید اقدامی انجام نمی‌دهد، مع‎الوصف بر این باوریم، کاروان ارتش عربستان برای تجاوز به یمن از چراغ سبز کاخ سفید عبور کرده است.

مواضع جمهوری اسلامی ایران نه تنها در قبال تحولات یمن، بلکه در مورد تمامی کشورهایی که به نوعی با بحرانهای یک دهه اخیر منطقه پیوند دارند، صرفا در این چارچوب اصلی تعریف می‎شود: "این مردم یک کشور هستند که باید سرنوشت سیاسی خود را تحت دولت وحدت ملی رقم بزنند."


در پایان ضرورت دارد به یک موضوع مهم اشاره کنیم: چنانچه امروز نفوذ معنوی و تئوری انقلاب اسلامی ایران در منطقه حکمفرما نبود، اکنون ما شاهد رشد قارچ‎گونه دولتهای ارتجاع طلب در منطقه خاورمیانه، افغانستان و شمال آفریقا بودیم. تصور می‎شود آنچه که جان کری در سفر اخیر خود به ریاض نسبت بدان ابراز نگرانی نمود، ارسال سلاح به یمن از طرف ایرانی (طبق ادعای این مقام کاخ سفید) نبود.

 اصلی که که سیاسیون غرب به همراهی رژیم اشغالگر قدس از آن واهمه دارند؛ تسری روز افزون مبانی نظری انقلاب اسلامی ایران در کالبد وحودی مردم آزادی‎خواه منطقه است ولاغیر. از این رو شایسته است دولت ایالات متحده در گام نخست، شیپور جنگ را بر زمین بگذارد و از تجهیز نظامیان بحرینی – سعودی – اماراتی- قطری و... ابراز ندامت کرده و از نقش بسزای جمهوری اسلامی ایران در برون‎رفت از مناقشات منطقه تمکین کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها