خبرهای داغ:
زنان در آلمان موظفند همسران خود را از اینکه پدر واقعی فرزندانشان هستند یا خیر، مطلع کنند.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۱۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از وبسایت روزنامه تلگراف، زنان در آلمان باید بر اساس یک قانون جدید نام پدر بیولوژیکی فرزندان خود را آشکار کنند. پیشتر مطبوعات آلمان نام این قانون را "کودکان کوکو" گذاشته بودند. کودکان کوکو در آلمان معادل واژه کودکان بی سرپرست است.

"هایکو ماس،" وزیر دادگستری آلمان اعلام کرد این قانون روز چهارشنبه به کابینه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ارائه می شود و مشخص می کند چه کسی مسئول حمایت مالی از این کودکان است.

بر اساس پیش نویس طرحی که بوسیله وزارت دادگستری منتشر شد، زنان موظفند نام پدر بیولوژیکی فرزندان خود را در صورت درخواست شخصی که از فرزندشان حمایت مالی می کند، آشکار کنند.

هایکو ماس در ادامه گفت: مادران فقط در صورتی می توانند سکوت اختیار کنند که یک دلیل جدی برای پنهان کردن هویت پدر بیولوژیکی فرزند خود داشته باشند. این وظیفه دادگاه است که تصمیم بگیرد آیا دلیل زن برای پنهان کردن همسر سابق خود کافی بوده است یا خیر. 

به نظر می رسد این قانون پیشنهادی به مسئله ای بحث برانگیز در آلمان تبدیل شود؛ زیرا حریم خصوصی افراد در آلمان اهمیت زیادی دارد به گونه ای که حتی روزنامه ها هم برای انتشار نام مجرمان، باید از آنها اجازه بگیرند.

بر اساس قوانین آلمان، ناپدری ها می توانند فقط به مدت دو سال، حضانت فرزندان را از پدران بیولوژیکی دریافت کنند. تاکنون مشخص نشده است اگر زنی نام پدر بیولوژیکی فرزندش را اعلام نکند، چه مجازاتی در انتظار اوست.

در ماه آوریل (حدود 4 ماه پیش)، یک دادگاه آلمان در حکمی اعلام کرد افراد نمی توانند پدران خود را مجبور کنند برای مشخص شدن اینکه آیا آنها پدران واقعی شان هستند، آزمایش دی ان ای بدهند. آنها فقط می توانند پدران قانونی خود را ملزم به انجام این کار کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها