محمد حسین میرلوحی در گفت وگو با «بسیج»:
این حقوق دان گفت: در هیچ کدام یک از این کشورها اجازه نمی‌دهند بعد از احراز این تخلفات، آن فرد روی کار بماند یا توجیه کنند و بگویند این فرد از ذخایر نظام است، بلکه دستگاه قضایی آن کشور به شدت برخورد می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۹۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

حجت الاسلام سید محمد حسین میرلوحی حقوق دان و کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات رئیس جمهور  مبنی بر لزوم اصلاح قانون و عدم برخورد قضایی در موضوع حقوق‎های نجومی با اشاره به اینکه همیشه خلا قانونی و جای فرار از تبصره های قانونی وجود دارد عنوان کرد: حتی در کشورهایی که قوی ترین سیستم های حقوقی را دارند اختلاس های بزرگ و فرار از چنگ قانون وجود داشته، لذا این باور که همه مسائل را به خلا قانونی معطوف کنیم صحیح نیست.

میرلوحی با بیان اینکه این جمله رئیس جمهور که بیان کرده با بگیر و بند حل نمی‎شود از این جهت شاید درست باشد که همه فسادها ریشه بیماری فرهنگی دارد و هر جرمی که مشاهده می‎شود ریشه در خلا فرهنگی در آن مجرم دارد، اما این به معنا نیست که کسی که جرمی را مرتکب شد او را دستگیر و مجازات نکرد.

وی ادامه داد: البته باید کار فرهنگی انجام داد و ریشه‌ها را اصلاح کرد اما به این معنا نیست که کسی که با دریافت رقم بسیار بالایی که قلب تمامی مردم را جریحه‌دار کرده، به راحتی آزاد باشد و هیچ برخوردی با او صورت نگیرد اما فقط یک نکته اخلاقی به او بگوییم که صبر کند تا قانون را اصلاح کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: اگر سیستم قانونی کشورهای دیگر را ببینیم هیچ کدام یک از این کشورها اجازه نمی‌دهند بعد از احراز این تخلفات، آن فرد روی کار بماند یا توجیه کنند و بگویند این فرد از ذخایر نظام است، بلکه دستگاه قضایی آن کشور به شدت برخورد می‌کند.

میرلوحی در ادامه این مطلب با تاکید بر اولویت برخورد قضائی با این مسئله تصریح کرد: وقتی که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند در موضوع حقوق‎های نجومی بایستی قوه قضائیه ورود کند نشان دهنده این است که توقع برخورد محکم‌تری از قوه قضائیه دارند و قوه قضائیه نیز بایستی با آن اهرم مجازاتی خود در این خصوص برخورد کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت نیز نظر به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری باید شعارهای انتخاباتی خود را کنار بگذارد و درد دل مردم را با  مرهم جدی و برخورد جدی و رسانه‌ای کردن آنها و برگرداندن پول‌ها به بیت المال عملی کند، در این راستا اگر نیاز بود قانون‌های جدیدی وضع کند و کار فرهنگی انجام دهد و افراد باتقواتری را روی کار قرار دهد.
ارسال نظرات