عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با«بسیج»:

اقدام چشمگیری در احیای بافت فرسوده تهران نشده است

نماینده مردم دشتی در مجلس گفت: وزارت مسکن و شهر سازی و شهرداری مسئولیت مستقیم و مهمی در این زمینه دارند، اقدام چشمگیری در احیاء بافت های فرسوده تهران انجام نشده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۷۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل بافت فرسوده تهران و مشکلات ناشی از آن برای مردم اظهار داشت: بافت فرسوده شهر تهران همچون بعضی از شهر های دیگر کشورمان یکی از کانون های ناپایدار شهری به حساب می آید.

وی افزود: اگرچه این شهر ها، روزی به عنوان مراکز و قلب شهر ها از تعاملات اجتماعی و سرزندگی و شادابی بالایی برخوردار بودند اما الان دچار فرسودگی و ناپایداری شده اند و از سه ویژگی قطعات ریز دانه، ساختمان ها و بناهای ناپایدار در برابر زلزله و نفوذ ناپذیری برخوردار هستند وپاسخگوی حرکات فنی و امثال آن نیستند.

این نماینده مجلس بیان داشت: متأسفانه مراکز اداری و سیاسی که در گذشته در شهر تهران شامل مناطق 12 و اطراف آن بود و در حقیقت قلب پایتخت به حساب می آمد اما متأسفانه شادابی خود را از دست داده اند و به مکانی برای مهاجران و کارگران که از روستاهای اطراف می آیند تبدیل شده و این افراد هم با سکونت خود بافت اجتماعی شهر را تغییر داده و از نظر اجتماعی تغییراتی را در شهر به وجود آورده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: باید هر چه سریع تر به اصلاح بافت و نوسازی مناطق فرسوده شهر تهران اقدام کرد؛ وزارت مسکن و شهر سازی و شهرداری مسئولیت مستقیم و مهمی در این زمینه دارند، اقدام چشمگیری در احیاء بافت های فرسوده تهران انجام نشده است؛ احیا و بازسازی بافت فرسوده تهران نیازمند اقدامات وزارت مسکن و شهر سازی و شهرداری است که کمک کنند و با ارائه تسهیلات و منابع مالی به مالکین بافت های فرسوده این مشکل راسریعاً حل کنند.


ارسال نظرات