مراسم در یادبود شهید مدافع حرم "محمود نریمانی" با حضور خانواده بزرگوار آن شهید و رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این موسسه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۷۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ مراسم در یادبود شهید مدافع حرم "محمود نریمانی" با حضور خانواده بزرگوار آن شهید و رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این موسسه برگزار شد.
 
 در این مراسم که ظهر دوشنبه در مسجد حضرت علی ابن ابی طالب موسسه رازی برگزار شد، خانواده شهید محمود نریمانی، پدر شهید محسن کمالی دهقان از نخستین شهدای مدافع حرم استان البرز، دکتر حمید کهرام رئیس موسسه رازی، معاونان و مدیران بخش های مختلف، حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و کارکنان ولایت مدار این موسسه حضور داشتند.

پدر شهید نریمانی در بخشی از این مراسم، با اشاره به ایثار و رشادت شهدا اظهار داشت: شهدا برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حفظ کیان این کشور از جان خود گذشتند و راه آنان همواره ادامه دارد.

وی برگزاری یادواره ها و مراسم گرامیداشت را در حفظ یاد و خاطره شهدا تاثیرگذار دانست و تصریح کرد:زمانی که شهید به شهادت می رسد، به همه جامعه تعلق دارد.

پدر شهید نریمانی با قدردانی از موسسه رازی برای برپایی این مراسم معنوی گفت: این مراسم ها باعث می شود روحیه ایثار و مردانگی بیش از پیش در جامعه گسترده شود.

دکتر حمید کهرام رئیس موسسه رازی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید نریمانی و شهید کمالی دهقان، تجلیل از جانفشانی های شهدا را وظیفه ای عمومی عنوان کرد.
 
رئیس موسسه رازی اظهار کرد: برگزاری مراسم یادبود، کوچکترین کار در برابر بزرگی ایثار و از خودگذشتگی شهدا است و باید با برگزاری این مراسم ها، یاد و نام آنان را همواره زنده نگاه داریم.

وی آرامش و آسایش امروز را مدیون ایثارگری های شهدا خواند و گفت: شهدا مسیر عزت و سرافرازی را به ما آموختند.
 
دکتر حمید کهرام با بیان اینکه محققان و دانشمندان کشورمان نیز در سنگر علم و دانش و تولید از استقلال این کشور دفاع می کنند، تاکید کرد: تمام کارکنان این موسسه نیز برای ادامه دادن راه شهدا در این سنگر تلاش خواهند کرد.

در این مراسم لوح یادبودی از طرف رئیس موسسه رازی به خانواده شهید نریمانی اهدا شد، و از طرف دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه نیز لوح های یادبودی به خانواده های شهید نریمانی و شهید کمالی دهقان تقدیم گردید.

این مراسم که به همت شورای فرهنگی و بسیج موسسه رازی برگزار شد، و با پخش کلیپی مستند از آن شهید بزرگوار و مدیحه‌سرایی در رثای مصیبت ائمه اطهار (ع) ادامه یافت.

گفتنی است؛ شهید محمود نریمانی که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه حضور داشت، در تاریخ 10 مرداد ماه جاری در استان حما سوریه براثر اصابت گلوله تروریست های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید نریمانی اهل روستای دوروان از توابع شهرستان کرج بود،از این شهید یک فرزند یک و نیم ساله به نام "محمد هادی" به یادگار مانده است.

براساس این گزارش، شهید پاسدار محسن کمالی دهقان دومین شهید مدافع حرم استان البرز  است که روز جمعه ۲۸ فروردین ماه سال گذشته در سوریه به شهادت رسید و پدر بزرگوار این شهید از بازنشستگان موسسه رازی است.
 
خبرنگار بسیجی: محمد جواد کمالزاده
 
 
ارسال نظرات