واکنش حجت الاسلام تویسرکانی به اظهارات پورمحمدی درباره برجام در گفت‌وگو با «بسیج»:
فرهنگ شهادت مبتنی بر مقاومت، ایستادگی و ایثار و استقلال است؛ مذاکره یک تاکتیک برای تسلیم دادن دشمن است اما برجام هیچ دستاوردی نداشته است که بخواهیم این مقایسه را انجام دهیم.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۲۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات مصطفی پورمحمدی مبنی بر اینکه فرهنگ شهادت باعث به نتیجه رسیدن برجام شد!، اظهار داشت: برجام تصمیم نظام بود و تجربه تاریخی برای ملت ایران بود تا یک جریان سیاسی مشخص را در میدان عمل با یک عبرت تاریخی رو به رو کند.

وی افزود: نظام تصمیم گرفت که برای ابطال یک فکر، مذاکرات انجام شود که حاصلش شد برجام؛ در عمل نیز بدعهدی آمریکایی ها ثابت شد و همان طور که امام خامنه ای فرمودند به آمریکایی ها نمی شود اعتماد کرد.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نقدهایی که ما به برجام داریم ناظر بر تیم مذاکره کننده خودمان نیست؛ باید دقت شود که چالش مربوط به برجام به یک چالش درونی تبدیل نشود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: برخی از موافقان داخلی برجام به این نکته دقت نمی کنند که آنچه در برجام حاصل شد نتیجه شیطنت و مکر طرف مقابل بود اما بعضی از موافقان داخلی به برجام خوشبین بودند و هستند؛ خوشبینی به برجام توهم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما ملتی هستیم که اهل گفت و گو و منطق و مذاکره هستیم اما مذاکره ای که بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد نه اینکه بخواهیم برجام را به عنوان یک فتح الفتوح معرفی کنیم.

تویسرکانی دستاوردهای برجام را "تقریبا هیچ" خواند و تاکید کرد: دستاورد برجام همان ابطال خوشبینی به آمریکا است وگرنه برجام دستاورد دیگری برای ملت ایران نداشته است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: فرهنگ شهادت مبتنی بر مقاومت، ایستادگی و ایثار و استقلال است؛ مذاکره یک تاکتیک برای تسلیم دادن دشمن است اما برجام هیچ دستاوردی نداشته است که بخواهیم این مقایسه را انجام دهیم.

تویسرکانی در واکنش به اظهارات برخی دولتمردان که می گویند برجام سایه جنگ را برداشته است، اظهار داشت: در عمل شاهد هستیم که برجام، به دشمنان ما جرات داده است؛ هر زمانی که ما از موضع انفعال با دشمن مذاکره کردیم زمینه جسارت و شیطنت دشمن را بیشتر فراهم کرده ایم.

وی تاکید کرد: دولت آقای روحانی نتوانسته است مشکلات کشور را حل کند و تلاش های دولت به برجام ختم شده است و برجام نیز در عمل هیچ دستاوردی برای ملت ایران نداشته است و به همین خاطر است که آقای روحانی و دولت تدبیر و امید چاره ای جز دفاع از برجام ندارند؛ دولتمردان باید چشمانشان را بر واقعیت ها باز کنند؛ برجام محصولی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشته است.


ارسال نظرات