خبرهای داغ:
رئیس «شورای عالی سیاسی یمن» با تأکید بر این‌که نیروهای یمنی حق دفاع از خود دربرابر هرگونه تجاوز را محفوظ می‌دانند، اظهار داشت: ما از هرگونه طرحی، که به تجاوز و محاصره‌ تحمیلی پایان دهد استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۴۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج، «صالح الصماد» رئیس شواری عالی سیاسی یمن، که توسط جنبش انصارالله اداره می‌شود، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز»، اظهار داشت: حملات نیروهای یمنی علیه عربستان سعودی تنها به این دلیل است «که سعودی‌ها احساس درد و رنج یمنی‌ها از بمباران و تجاوز را احساس کنند».

الصماد گفت: «طبیعی است زمانی‌که حملات بی‌وقفه مثلا تنها در یک‌روز صدها موقعیت را هدف قرار می‌دهد... در حالی‌که ما نه هواپیمایی و نه سلاح‌های مرگبار آنها را داریم...پس باید یمنی‌ها از خودشان دفاع کنند... این حق آنهاست.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا، آمادگی هیات ملی یمن برای ازسرگیری مذاکرات جهت پایان دادن به جنگ یمن را اعلام کرد و متذکر شد: نیروهای یمنی حق دفاع در برابر حملاتی‌که دولت متسعفی تحت حمایت سعودی‌ها به‌راه می‌اندازند را برای خودشان محفوظ می‌دانند.

الصماد گفت: ما همان‌گونه که قبلا نیز انجام می‌دادیم، نه باب صلح و آشتی و نه باب مذاکرات را نبسته‌ایم. ما براین باوریم که جامعه جهانی برای ایجاد صلح در یمن نیت‌ها و انگیزه‌هایی دارد و ما آنچه که در توان داریم را برای گرفتن فرصت جهت پایان دادن به این تجاوز و آلام ملت یمن به‌کار می‌گیریم.

مذاکرات صلح یمن، که با نظارت سازمان ملل متحد در کویت برگزار می‌شد، در ششم آگوست به حال تعلیق درآمد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا، پنجشنبه گذشته پس از نشست با همتایان خود در شورای همکاری خلیج‌فارس در عربستان سعودی، اعلام کرد: آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و سازمان ملل بر سر ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف تشکیل دولت وحدت ملی در یمن توافق کرده‌اند.

جنبش انصارالله یمن، عصر یکشنبه با صدور بیانیه‌ای، استقبال خود را از این طرح اعلام کرد و افزود تاکنون پیشنهادهای مکتوبی دریافت نکرده است.

الصماد با تأکید بر این موضع، گفت: «ما با هرگونه طرحی، که به تجاوز و محاصره‌ تحمیلی پایان دهد، با رویکرد مثبت تعامل خواهیم کرد.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها