مدیرکل پزشکی قانونی کردستان از کاهش 20.3 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری در 4 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، غلامرضا همایون‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج با ارائه گزارشی از عملکرد این بخش در سال گذشته و 4 ماهه امسال اظهار کرد: معاینات سرپایی 90 درصد از فعالیت‌های پزشک قانونی را به خود اختصاص داده است.

وی از کاهش 3.3 درصدی میزان معاینات در سرفصل نزاع در سطح استان در سال 94 نسبت به سال 93 خبر داد و گفت: در زمینه مصدومین حوادث کار 14.8 درصد در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن در استان کاهش داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان خاطرنشان کرد: مصدومین ناشی از تصادفات در سال گذشته 3.4 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته است و در بحث معاینات روان پزشکی نیز 5.8 درصد در استان در مدت زمان یاد شده رشد داشته‌ایم.

وی از کاهش 8 دهم درصدی معاینات اختصاصی در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در کل تعداد مراجعین به پزشک قانونی استان در سال 93 حدود 35 هزار و 44 مورد شامل 24 هزار و 6 مرد و 11 هزار و 38 خانم بوده است.

همایون‌پور تصریح کرد: کل معاینات انجام گرفته در سال گذشته برابر با 35 هزار و 200 نفر بوده که 23 هزار و 944 نفر از آنها آقا و 11 هزار و 114 نفر از این تعداد خانم‌ها هستند.

وی اظهار کرد: براساس آمار مقایسه‌ای در سرفصل معاینات سرپایی به عنوان 90 درصد از مجموع فعالیت‌های پزشک‌ قانونی در سال گذشته نسبت به سال 93 حدود نیم درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان در ادامه به اقدامات انجام گرفته در بحث معاینات اجساد نیز اشاره کرد و افزود: در بحث معاینات حوادث ناشی از کار 50 درصد در استان افزایش داشته است.

به گفته همایون‌پور، از نظر معاینات ناشی از سوختگی در سال 93، 10 مورد و در سال گذشته 17 نفر بوده که در مجموع 70 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان به آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در سال 93 و 94 نیز در استان اشاره کرد و افزود: در سال 93 براساس آمار موجود 361 نفر بر اثر تصادفات درون و برون شهری در سطح استان فوت شده‌اند که این آن آمار در سال گذشته به 419 نفر افزایش یافت.

همایون‌پور از رشد 16 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در سال گذشته در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن خبر داد و تصریح کرد: در تصادفات درون و برون شهری هر کدام 15.5 درصد و در تصادفات جاده‌های روستایی نیز 15.4

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان در پایان از کاهش 20.3 درصدی در فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری در 4 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در تصادفات منجر به فوت درون شهری نیز در 4 ماهه امسال 52.3 درصد کاهش داشته‌ایم.

ارسال نظرات