در آخرین روز از هفته دولت

بوستان یادمان شهدای گمنام شهر قروه افتتاح شد

بوستان یادمان شهدای گمنام قروه در آخرین روز از هفته دولت و 15 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در معابر این شهر، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهردار قروه امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح بوستان یادمان شهدای گمناماظهار داشت: اعتبار هزینه‌شده برای این بوستان 5 میلیارد ریال است که عملیات اجرایی آن از سال 94 آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 میلیارد و 200 میلیون ریال برای ایجاد جاده دسترسی و دیوار حائل این یادمان هزینه شده است، افزود: از خردادماه امسال 2 میلیارد و 800 میلیون ریال برای احداث فضای سبز، نصب آلاچیق و المان‌های این یادمان هزینه شده است.

پروندی گفت: یک میلیارد ریال از این اعتبار از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و 4 میلیارد ریال دیگر نیز از منابع داخلی شهرداری بوده است.

به گفته شهردار قروه، یکی از برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این بوستان که یادمان 5 شهید گمنام شهرستان قروهدر آن قرار دارد، استقرار ادوات نظامی است که طی ماه‌های آتی انجام می‌شود.

پروندی گفت: آب‌نمای ورودی یادمان و نورپردازی با پیش‌بینی اعتبار 5 میلیارد ریال از محل کمیته برنامه‌ریزی تا پایان سال اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و قابلیت این طرح، در سال‌های آینده نیز اعتبار لازم برای احداث پارکینگ و فرهنگ‌سرا اختصاص خواهد یافت.

به گفته پروندی، مساحت این بوستان 2 هکتار شامل فضای سبز بوده که عملیات اجرایی دیوار حائل و حفاظ‌گذاری استخر آب موجود و نیز سنگفرش محوطه یادمان انجام گرفته است.

وی در ادامه به دیگر طرح‌هایی که امروز از آن بهره‌برداری شد اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه فضای سبز و پیاده‌روسازی در شهرک فرهنگیان با 7 میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌ها بود.

پروندی با اشاره به اجرای طرح توسعه فضای سبز و نصب آلاچیق در محوطه مسکن مهر واقع در میدان بلال اشاره کرد و ادامه داد: برای این طرح نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

شهردار قروه در پایان گفت: کار نصب آلاچیق و پیاده‌روسازی در مجموعه تفریحی سراب قروه نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز اجرایی شده است.

ارسال نظرات