رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد در کردستان عنوان کرد

تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی با تایید سازمان بسیج سازندگی پرداخت می‌شود

رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد در کردستان گفت: تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی با تایید سازمان بسیج سازندگی پرداخت می‌شود و در این راستا، 14 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به یک‌هزار و 357 نفر پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین ملامحمدی در نشست صمیمی جمعی از روسای ادارات بانک مهر اقتصاد با نماینده ولی فقیه در کردستان که ظهر امروز صورت گرفت، اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد در راستای تحقق بانک‌داری اسلامی در سطح کشور و به تبع آن استان کردستان گام‌های ارزشمندی را برداشته است.

وی با بیان اینکه توجه به معنویت و مباحث اعتقادی از مسائل بسیار مهم در بدنه بانک مهر اقتصاد است، گفت: بر این باور هستیم که در مسائل بانکی اگر احکام شرعی، اصول و احکام و قواعد شرعی مورد بی‌توجهی قرار گیرد از رسالت اصلی زاویه گرفته‌ایم.

رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد در کردستان از برگزاری دوره‌های آموزش احکام و مسائل شرعی برای پرسنل و کارکنان بانک مهر اقتصاد به صورت مستمر و سالانه در مشهد مقدس خبر داد و افزود: در این دوره‌های آموزشی تمام مسائل دینی و شرعی مورد نیاز در بحث بانک‌داری اسلامی زیر نظر اساتید و علمای توانمند و برجسته به کارکنان ارائه و سوالات پاسخ داده می‌شود.

ملامحمدی اظهار کرد: بدون شک یکی از لازمه‌ها مهم در کار در بانک مهر اقتصاد تقوی است، چرا اگر فردی حتی یک هزارم صدم از تقوی فاصله بگیرد و اصول و پایبندی به مباحث اسلامی در وجودش ضعیف شد به درد فعالیت در این مجموعه نمی‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه 88 نفری پرسنل بانک مهر اقتصاد در استان کردستان به این باور رسیده‌اند که خدمت به مردم یک نعمت الهی بوده و این نعمت شامل حال همه انسان‌ها نمی‌شود.

رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد در کردستان اظهار کرد: مشتری از نگاه این مجموعه ارباب‌رجوع است و اگر بتوانیم براساس چارچوب و قوانین گره‌ای از مشکل فردی بازکنیم به تقوی دست یافته‌ایم.

ملامحمدی از کسب رتبه برتر بانک مهر اقتصاد استان کردستان در بحث اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: در این راستا با صرف اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 500 میلیون تومان به یک‌هزار و 357 نفر تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

به گفته وی، این طرح‌ها بعد از انجام اقدامات کارشناسی دقیق از سوی بسیج سازندگی تائید و به بانک معرفی شده و در کوتاه‌ترین زمان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد در کردستان از برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای محصولات اقتصاد مقاومتی که از طریق تسهیلات بانک مهر اقتصاد اجرا شده همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد و گفت: در همین راستا بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار استان به منظور فعال‌سازی مجدد و احیای اشتغال‌ آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ملامحمدی اظهار کرد: 10 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار در شرکت شهرک‌های صنعتی استان در قالب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

وی سرمایه‌گذاری بانک مهر اقتصاد در کارخانه تولید نان صنعتی مریوان خبر داد و تصریح کرد: 10 میلیارد تومان سرمایه اولیه این پروژه بوده و در حال حاضر نیز دستگاه‌های آن آماده شده و در صورت بهره‌برداری شدن برای بیش از 200 نفر از مردم بومی مریوان اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد در کردستان از ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های بانک مهر اقتصاد در استان نام برد و گفت: در همین راستا بحث برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات قرانی در سه سطح همکاران، همسران و فرزندان آنها در سطح استان مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

به گفته ملامحمدی، بانک مهر اقتصاد همچنین در اجرای طرح جزء‌خوانی قرآن و مسابقاتی که در این راستا در سطح استان برگزار شد مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه رسالت بانک مهر اقتصاد را صرفا در حوزه کارهای اقتصادی نمی‌دانیم، اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد در کردستان در همین راستا توجه به مباحث فرهنگی و دینی و ترویج انس با قرآن به عنوان یکی از بهترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد در زمنیه پرداخت سود واقعی سپرده‌ها و غیره نیز بسیار موفق عمل کرده است، گفت:بانک مهر اقتصاد به عنوان نگین بانک‌داری اسلامی مطرح بوده و این مهم را نه در قالب حرف بلکه در بستر عمل در کردستان جامه عمل نشان می‌دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار