خبرهای داغ:
جشنواره «شعر و داستان یک دقیقه ای، حافظان حرم» با تقدیر از نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۷۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم اختتامیه جشنواره «شعر و داستان یک دقیقه‌ای؛ حافظان حرم» امشب با حضور جمعی از مسؤولان استانی و ملی در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از رشادت‌های فرماندهان سپاه در منطقه یاد کرد و گفت: امیدواریم با گسترش رشادت‌ها در کشورهای مختلف شیعه بتوانیم به شیوه مطلوب در مقابل تحقق اهداف کشورهای استکباری ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام عباس دانشی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فرهنگی در قم تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند جامعه اسلامی را به سمت تحقق آرمان‌های مورد نظر امام خمینی(ره) حرکت دهد.

همچنین مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از پراکندگی سنی شرکت کنندگان جشنواره مذکور در مقطع سنی 9 تا 62 سال یاد کرد و گفت: این جشنواره ادبی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای رسیدن به اهداف فرهنگی مورد نظر برگزار شده است.

مهدی قزلی از مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اتحادیه انجمن دانش‌آموزان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و صدا و سیما در راستای برگزاری جشنواره «شعر و داستان یک دقیقه‌ای؛ حافظان حرم»تقدیر کرد و ادامه داد: نوشتن برای حافظان حرم را باید با نوشتن برای هشت سال دفاع مقدس در سال 62 مقایسه کرد که با این مقایسه وضعیت کنونی مطلوب‌تر است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه جهان اسلام دغدغه قدس را دارد، مطرح کرد: قدس قبله نخست مسلمانان است اما رژیم صهیونیستی در دیدگاه مسلمانان غده سرطانی بود که باید از بین برود.

سید عباس صالحی ایستادگی در سوریه را ایستادگی در برابر خواسته‌های رژیم صهیونیستی با محوریت به پایان رساندن خط مقاومت دانست و گفت: رژیم اشغالگر باید این آرزوی خود را به گور ببرد زیرا ملت مسلمان نمی‌گذارد این رژیم خواب خوشی در منطقه داشته باشد.

در پایان این مراسم یکی از فرماندهان سپاه قدس با بیان اینکه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) دارای بصیرت نافذ بود، تصریح کرد: ایمان بدون ناخالصی از دیگر ویژگی‌های حضرت بود و این دو وصف از ایشان شخصیتی ساخت که در تاریخ ماندگار شد.

حمید مختص‌آبادی یادآور شد: مدافعان حرم از زینبیون، فاطمیون، لبنان و حیدریون در جوار عقیله بنی‌هاشم و یا در عراق می‌جنگند به همین علت دارای بصیرت نافذ و ایمان قوی هستند.

لازم به ذکر است، در بخش شعر جشنواره مذکور سید محمدمهدی مرادیان، علی‌اصغر شیخی و رضا نیکوکار به عنوان شایسته تقدیر و سیده تکتم حسینی و حجت‌الاسلام هاشمی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

همچنین در بخش داستان این جشنواره جلال احمدی حسن آباد، احمد حیدریان،‌ فائزه غفارحدادی و مرضیه پژوهان‌فر به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

اهدا هدیه مادی فائزه غفار حدادی به حافظان حرم، تجلیل از علی سامانلو فرزند شهید سعید سامانلو و سیدحسام حسینی فرزند شهید سیدپیمان حسینی و شعرخوانی محمدعلی مجاهدی پیشکسوت شعر آیینی، سید احمد حسینی شاعر برجسته پاکستانی، سیده تکتم حسینی شاعر برجسته افغانستانی و سید محمدی مهدی شفیعی شاعر برجسته اهوازی از بخش‌های دیگر جشنواره «حافظان حرم»‌ بوده است.

ارسال نظرات