شناسايی صنايع، كارگاهها و حرفه هايي كه كسي به سراغشان نرفته است

تشكيل نخستين اتاق فكر اقتصاد مقاومتي در شهرستان پرديس

خبرگزاری بسیج: نخستين اتاق فكر اقتصاد مقاومتي شهرستان پرديس با حضور فرمانده سپاه شهرستان پرديس، مدير آموزشگاه فني و حرفه اي و توليد كنندگان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۵۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حميدرضا توسلي فرمانده سپاه شهرستان پرديس در حاشيه برگزاري اين جلسه گفت: امروز با تشكيل اتاق فكر مجموعه آموزشي و توليدي و اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان توانستيم براي پيشبرد اهداف مان فضا سازي كرده و اقداماتي انجام دهيم.

وي افزود: همواره در سطح كلان تصميماتي اتخاذ شده و آن را براي عمل تا پايين ترين سطح تجويز مي شد و توقع مي رفت كه همان تصميمات عملياتي شود، اما در بازنگري و مرور فعاليت هاي انجام شده متوجه مي شديم كه اين اتفاق رخ نداده است.

توسلي افزود: امروز سياست را عوض كرده و جلسه اي با كساني كه در توليدات در عرصه اقتصاد مقاومتي فعاليت مي كنند برگزار كرده ايم، سخنان، مشكلات و موانعشان را شنيده و مي خواهيم سياستهاي كلي در سطح شهرستان را با كمك خودشان تهيه، تنظيم و تدوين كنيم.

فرمانده سپاه شهرستان پرديس از تشكيل قرارگاه اقتصاد مقاومتي شهرستان با رياست فرماندار خبر داده و تصريح كرد: خيلي از موضوعات مورد بحث در جلسه در سياستهاي كلان در قالب قرارگاه شهرستاني مورد بحث و بررسي و تصميم گيري قرار مي گيرد.

وي اظهار داشت: چندين مورد را بصورت همزمان دنبال مي كنيم يكي حوزه آموزشي است كه شخص فرماندار روي آن متمركز شده و با همكاري فني و حرفه اي اقدام لازم را انجام مي دهند و ما هم در حوزه بسيج به نوعي به آنها كمك مي كنيم.

توسلي از شناسايي عرصه هاي قابل گسترش در سطح شهرستان سخن گفته و اضافه كرد: يكي ديگر از فعاليتها شناسايي عرصه هايي است كه مي توان آنها را در سطح شهرستان گسترش داده يا آن را بعنوان قطب معرفي كرد، مورد بعدي شناسايی صنايع، كارگاهها و يا حرفه هايي است كه وجود دارند اما كسي به سراغشان نرفته و يا آموزش هاي لازم در اين زمينه داده نشده است.

 

فرمانده سپاه شهرستان نبود آموزش لازم در زمينه اين مشاغل را زمينه ساز حركتشان به سمت و سوي منفي دانسته و تاكيد كرد: اين مشاغل را شناسايي و هدف گذاري مي كنيم تا آموزش هاي حرفه اي لازم را دراين زمينه ها ارائه دهيم.

وي افزود: تفاهم نامه اي كه با اداره صنعت، معدن و تجارت منعقد كرده ايم كه طي آن افرادي كه در فعاليتها، فنون و حرفه هايي فعاليت مي كنند ولي آموزش نديده و مجوزي اخذ نكرده اند و صرفاً تجربي كار مي كنند حتما بايد مجوز دريافت كرده و با قرار گرفتن در ساز و كار شهرستاني ادامه فعاليت بدهند.

توسلي بيان كرد: امروز ايده هاي جديدي را از اتاق فكر دريافت كرده ايم، برگزاري اين جلسه انگيزه ها را افزايش داده و باعث افزايش انگيزه خود عزيزان توليد كننده شد.

فرمانده سپاه شهرستان پرديس گفت: برگزاري اين جلسه نشان داد كه همه چيز پول نيست، گاهي اوقات صحبت كردن و استفاده از فكر و تجربه يكديگر نيز ايجاد انگيزه كرده و قوايي را تجويز مي كند كه بتوان بهتر و با انگيزه تر كار كرد.

وي ادامه داد: اين جلسات بصورت ماهانه ادامه خواهد داشت و خروجي اين اتاق فكرها سياستهاي اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان را تشكيل خواهد داد.

توسلي تصريح كرد: با حمايت هاي فرماندار و ياري و كمك ادارات اتفاقات مباركي را در آينده در سطح شهرستان خواهيم ديد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار