خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به صرفه‌جویی 170 میلیون متر مکعب در منابع آبی در استان همدان گفت: استان همدان رتبه اول را در حفاظت از آب دارد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۵۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمدرضا عراقی در آئین کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب شهر ملایر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد خاطره شهدای این هفته شهیدان رجایی و باهنر و الگو قرار دادن این شهدا برای همگان گفت: در هفته دولت فرصتی به وجود آمده تا دولتمردان و کارمندان خدمات خود را اطلاع‌رسانی کنند هر چند زحمات کارمندان دولت در طول سال مشخص نیست به این بهانه گوشه‌هایی از آن به سمع مردم می‌رسد.

وی افزود: اقلیم ایران و همدان خشک و نیم خشک است و مردم ایران توانسته اند از دیرباز خود را با این اقلیم وقف دهند و با تطبیق امورات خود را بگذرانند.

معاون استاندار همدان ابراز داشت: تمام آبراه‌های استان همدان که آب از آن عبور می‌کرد مورد تحقیق قرار گرفته و صدها مکان برای احداث سد در نظر گرفته شد که در حال حاضر چند پروژه در استان در حال بهره برداری و احداث است.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی کشیده می‌شود تا یک سازه‌ای مثل سد ساخته شود، ادامه داد: این تخصیص‌ها یک فرصتی برای استان همدان و شهرستان ملایر شده است که در تاریخ و تمدن این مردم بزرگ آب مطمئنی داشته باشند و درگیر تامین آب نباشند.

عراقی ابراز داشت: در بخش تامین آب تدبیری که دولت انجام داده، یکی از آنها روش BOT است که در در این تصفیه‌خانه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق مبارکی است که بخش خصوصی وارد کار می‌شود، گفت: با توجه به مشارکت سرمایه‌گذار چون تا 25سال بهره‌بردار پروژه خودش است و اگر درست کار نکند باید هزینه تعمییرات بدهد.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: ملایر در بسیاری از مسائل پیشتاز بوده و این سد بسیار زودتر از سدهای دیگر در استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌شود و در بحث بی.او.تی نیز اولین شهر بود که از این روش استفاده شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آب منطقه‌ای رویکرد خوبی در حفاظت آب دارد، گفت: 170 میلیون متر مکعب معادل 4 برابر سد کلان ملایر در منابع آبی در استان همدان صرفه‌جویی شده است.

عراقی با اشاره به اینکه آب زیرزمینی منابع استراتژیک است و پایداری هر منطقه بستگی به منابع آب زیرزمینی دارد، گفت: منابع آّب زیرزمینی اگر ازبین برود باعث مهاجرت می شود و استان همدان رتبه اول را در حفاظت از آب دارد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات