خبرگزاری بسیج: همایش تخصصی نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن همایش‌های فدک مجتمع فرهنگی ورزشی فاطمه الزهرا (س) شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۵۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ شهین دخت مولاوردی با اشاره به بی‌بدیل زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار، گفت: زنان پیش‌رو در توسعه پایدار هستند.

وی، ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی را بزرگترین دستاورد دولت در سه سال گذشته برشمرد و افزود: هفته دولت فرصت مغتنمی برای تبیین عملکردهای دولت است و با توجه به محرومیت دولت از رسانه ملی، از طریق این تریبون‌ها به بیان فعالیت‌ها و اقدامات دولت می‌پردازیم.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان، برای مقابله با   چالش های اقتصادی بر همکاری گسترده بین دولت و ملت تاکید کرد و گفت: تصمیمات درست و محکم دولت و مسئولان در زمینه اقتصاد، تأثیر زیادی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه دارد، تولید داخلی، رفع بیکاری، رونق اقتصادی و خروج از رکود، از زمان آغاز به کار دولت یازدهم در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نجات اقتصاد کشور از سال  62 در حد شعار مانده و به مرحله عمل نرسیده است، تصریح کرد: با مد نظر قرار دادن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، می‌توانیم نسخه شفا بخشی برای اقتصاد بیمار تک محصولی کشور ایجاد کنیم.

مولاوردی آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ را شعار دولت یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت: دولت یازدهم از طریق نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل مؤثر و سازنده با جهان که با اولویت بندی لازم انجام داد، توانست گام‌های جدی بردارد.

مولاوردی افزود: در بیانات مکرر رهبر معظم انقلاب تاکید شده است که تحقق این سیاست‌ها به تنهایی از عهده قوه مجریه برنمی‌آید و مشارکت سایر قوا را می‌طلبد.

وی، درون‌زا ، برون‌گرا، مردم محور، عدالت‌مداری و دانش‌بنیان بودن را از ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در بحث مشارکت زنان باید این مؤلفه ها را در امور زنان مد نظر قرار بدهیم.

وی، جلب مشارکت زنان به عنوان نیمی از سرمایه انسانی کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و با انتقاد از نقش کمرنگ زنان در این زمینه، گفت: بعد فرهنگ سازی زنان به عنوان مادر خانواده در مصرف کالاهای داخلی و اصلاح الگوی مصرف و نقشی که زنان به عنوان عوامل تولید در جامعه دارند مورد غفلت واقع شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در ستاد فرماندهی و کمیته‌های اقتصاد مقاومتی به نقش زنان توجه نشده و صرفاً زن را در بعد گفتمان سازی و فرهنگ سازی برای این سیاست‌ها می‌بینند، بنابراین از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرده‌ایم که با توجه به نقش و تأثیری که زنان دارند، در مجموعه سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود سهم متناسبی برایشان قائل بشویم؛ که این پیشنهاد در حال پیگیری است.

مولاوردی، حمایت از تولید داخلی را از عوامل درون گرایی و تعاملات جهانی را از عوامل درون‌گرایی عنوان کرد و افزود: همان‌گونه که مذاکرات هسته‌ای نتیجه برد ـ برد در پی داشت؛ در بعد اقتصادی هم هدف ما نتیجه برد ـ برد اقتصادی و واردات دانش فنی، تکنولوژی و تعامل فناورانه با جهان است.

وی با بیان اینکه سالانه به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم، تصریح کرد: در شرایط فعلی معتقد به جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستیم که منجر به رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رفع بیکاری بشود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به افزایش رشد اقتصادی از منفی 6 به بالای 4 درصد اشاره کرد و گفت: گاهی تصور می شود اقتصاد مقاومتی خاص دوران تحریم است در حالی که اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است به شرطی که تمام سیاست‌ها با مشارکت و همکاری تمام قوا و به درستی انجام شود.

مولاوردی افزود: تلاش‌هایی که دولت یازدهم در طول سه سال برای ریل گذاری اقتصادی انجام داده با آمار و ارقام و نمودار در هفته دولت مطرح کردیم؛ تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و تشکیل کارگروه‌های تخصصی نشان از اولویت این موضوع برای دولت است.

وی اضافه کرد: دولت، با دوری از تنش‌ها و حاشیه‌هایی که برخی سعی می‌کنند با درگیر کردن دولت به حواشی، دولت را از اهداف خود دور کنند توانست آرامش سیاسی را بر جامعه حاکم کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف، سبک زندگی، حمایت از تولید داخلی و توجه به کیفیت تولید، بدون مشارکت هوشمندانه زنان در جامعه میسر نمی‌شود.

مولاوردی با اشاره به نقش کلیدی زنان در جایگاه مربیگری جامعه و مدیریت خانه،  اظهار داشت: زنان نقش خطیری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق خانواده مصرف گرا، قناعت گر و تولید کننده دارند.

وی ادامه داد: تاکید بر نقش فرهنگی زنان نباید ما را از توجه به جنبه‌های دیگر تأثیرگذاری آنان در مقوله اقتصاد مقاومتی غافل کند.

در این همایش محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، سید حسین هاشمی استاندار تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از مدیران و مسئولان شهرستانی و بانوان کارآفرین استان تهران حضور داشتند.

 

ارسال نظرات