خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به کلنگ‌زنی احداث تصفیه‌خانه سد کلان ملایر گفت: این دومین پروژه در سازمان آب همدان است که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۴۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مرتضی عزالدین امروز در مراسم کلنگ‌زنی احداث تصفیه‌خانه سد کلان ملایر به روش BOT اظهار داشت: سد کلان 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خط انتقال آب نیز به ملایر تکمیل شده و فقط یک کیلومتر باقی مانده که به زودی به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اعتبارات گفت: با توجه به بحث مالی در ساخت این تصفیه‌خانه از سرمایه گذار کمک گرفتیم و کارهای آن انجام شده و با انتخاب پیمانکار که کار سختی بود و پروسه 1.5 سال به طول انجامید وارد این مرحله شدیم که با 40 میلیارد تومان اعتبار کار آغاز شد که این میزان در انتهای پروژه به 50 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: مقرر شده طی دو سال این پروژه تکمیل شود و ما آب را به صورت تضمینی از سرمایه گذار خریداری کنیم.

وی ادامه داد: آبی که ما در اختیار تصفیه‌خانه قرار می‌دهیم 12 میلیون متر مکعب است که برای 320 هزار نفر تصفیه می‌شود.

عزالدین تصریح کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه بر اساس 500 لیتر بر ثانیه برآورد شده که پیمانکار پیش پرداخت خرید تضمینی سال اول خود را دریافت کرده و 25 سال نیز بهره‌برداری به آن واگذار شده است.

وی با بیان اینکه یک ایستگاه پمپاژ نیز از تعهدات پیمانکار است، گفت: این دومین پروژه در سازمان آب همدان است که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی را به خوبی انجام داده ایم که این طرح یک شاهکار بود که به سرانجام رسید و با این طرح می توانیم دشت‌های کشور را نجات بخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات