حضور بیش از 5 میلیون گردشگر خارجی در ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حضور 5 میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی در 10 سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: در سال 2025 میلادی تعداد گردشگران خارجی را به مرز 20 میلیون نفر می‌رسانیم.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۴۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود سلطانی‌فر  در دیدار با وزیر گردشگری بنگلادش اظهار داشت: همکاری با کشورهای مسلمان در ابعاد مختلف برای ما از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بعد از توافق برجام در صدد هستیم از تمام ظرفیت‌های کشور برای ارتباط با کشورهای مسلمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما در دوره تحریم‌ها از لحاظ پژوهشی و تحقیقات دستاوردهای بسیاری داشتیم و در بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیدیم، افزود: روابط بین دو کشور ریشه چند 10 ساله دارد و رو به توسعه است و امیدواریم در مباحث مختلف تفاهمات و قراردادهای جدی‌تری بین دو کشور برقرار شود.

سلطانی‌فر تصریح کرد: گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیپلماسی بین کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و جاذبه‌های گردشگری یک کشور همواره مورد توجه و استقبال سایر یک کشورها قرار می‌گیرد.

این مسئول توضیح داد: در کشور ما جاذبه‌های گردشگری فراوانی هم در بخش فرهنگی و تاریخی و هم در بخش گردشگری سلامت وجود دارد و از این ظرفیت کشورهای مسلمان استقبال خوبی داشتند چرا که ما خدمات درمانی با کیفیت به قیمت یک‌سوم تا یک پنجم کشورهای اروپایی ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: در 10 سال گذشته 5 میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی داشتیم که با تاکید رئیس جمهور در سال 2025 میلادی تعداد گردشگران خارجی را به مرز 20 میلیون نفر خواهیم رساند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: یک برنامه‌ریزی گستره‌ای انجام دادیم تا زیرساخت‌های گردشگری را توسعه دهیم و شبکه‌های ایرلاین را نوسازی کنیم و گسترش دهیم و در زمینه صدور ویزا تسهیلات خوبی را برای اتباع 190 کشور دنیا ایجاد کردیم و به محض ورود گردشگران خارجی ویزای سه ماهه فرودگاهی ارائه می دهیم که در افزایش گردشگران تاثیر خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: در کشورهای مختلفی دفاتر اطلاع رسانی را با استفاده از بخش خصوصی راه‌اندازی کردیم و دوره‌های آموزشی مختلف را برگزار می‌کنیم و نزدیک به 5 هزار نفر دانشجوی مرتبط با گردشگری به تحصیل مشغول هستند.

وی خطاب به وزیر گردشگری بنگلادش با بیان اینکه خوشحال هستیم که سفر شما برای حضور در این اجلاس می‌تواند زمینه‌ساز گسترش حضور گردشگران کشور بنگلادش در ایران شود، افزود: لغو تدریجی ویزا را بین دو کشور در دستور کار قرار خواهیم داد و برای صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع بنگلادش در آینده اقدام می‌کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: موضوع پروازهای مستقیم بین تهران و داکار بسیار مهم است؛ به هرحال در اثر تحریم‌ها با محدودیت‌های مسیری مواجه هستیم و در صورت مواجهه با درخواست‌های بنگلادش برای برقراری این پروازها برای دو بار در هفته اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظرات