فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد جزئیات دستگیری عوامل انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۲۴۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار یدالله بوعلی عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارشات مردمی و اظهار نگرانی آنان از پخش فیلم‌های مستهجن، توهین به مقدسات و اهانت به شخصیت‌های نظام، رصد فضای مجازی از جمله واتس‌آپ، اینستاگرام و تلگرام در دستور کار سازمان اطلاعات سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات دقیق و فنی عوامل انتشار این فیلم‌ها مشخص شدند عنوان کرد: اقدام به شناسایی گروه‎های فعال در این زمینه در فضای مجازی از طریق مختلف از جمله مهندسی اجتماعی شد و به طور مداوم و لحظه به لحظه این گروه‌ها رصد شدند.

بوعلی با بیان اینکه هماهنگی لازم در این زمینه با مقام قضایی از جمله دادستان انجام شد افزود: دلسوزی دادستان مرکز استان و اهمیت ایشان برای مبارزه با این مهم ستودنی است.

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه در مرحله بعد تمام استعلامات هویتی و مالکیت متهمین را اخذ کردیم گفت: مکان‌‎یابی متهمان به وسیله جمع‌آوری فنی نقطه‌زنی انجام و در نهایت عملیات نهایی را انجام شد.

بوعلی از شناسایی 22 نفر در زمینه انتشار فیلم‌های مستهجن و توهین به مقدسات در این عملیات خبر داد و افزود: 8 نفر آنان به عنوان عوامل اصلی به مرجع قضایی معرفی و 14 نفر دیگر که با آنان همکاری داشتند نیز ارشاد و تذکر داده شد.

وی با اشاره به اینکه تمام نقاط استان حتی دورترین نقطه رصد می‌شود تصریح کرد: افراد دستگیر شده ساکن یک شهرستان خاص نیستند و در تمام نقاط استان حضور داشتند.

بوعلی اظهار داشت: حساب کاربری این افراد در فضای مجازی مسدود و 20 تلفن همراه آنان نیز ضبط شد و این افراد 4 هزار مخاطب داشتند که در بازنشر تعداد آنان افزایش می‎یافت که در مرحله بعد با افرادی که بازنشر می‎دهند نیز برخورد می‌شود و باید بدانیم در صورتی مطلبی بر خلاف مصالح دین و مملکت و یا ضد اخلاقی باشد از سر غفلت بازنشر ندهیم چون مصداق انحراف جامعه و فعل حرام بوده و به طور حتم بازخواست می‌شود و نباید خود و خانواده‌هایشان را به دردسر بیندازند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: افرادی که به ائمه اطهار اهانت کرده‎‌اند و تحویل مراجع قاضی شده با شناختی از قاضی داریم به اشد مجازات تنبیه می‎شوند.

بوعلی در پاسخ به اینکه آیا این افراد به شبکه‌ای خاص وصل بودند افزود: اینکه به شبکه‌ای سیاسی وصل باشد هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم ولی فعالیتشان به صورت شبکه‎ای بود و تعداد اعضا گروه نیز مشخص است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان اطلاعات سپاه استان فارس در این عملیات نیز به طور مشترک با سازمان اطلاعات سپاه کهگیلویه و بویراحمد همکاری داشت گفت: در این زمینه استان به طور مستقل عمل کرد.
ارسال نظرات