یک کارشناس اقتصادی در حوزه نفت و انرژی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

آقای زنگنه، مجری برجام 2 در صنعت نفت

محمود کریمی بیرانوند گفت: توافقات قراردادهای جدید نفتی را در زمان برجام انجام داده است و نوعی باج دهی است که آقای زنگنه رقم زده است؛ برجام 2 در صنعت نفت پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۱۷۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

محمود کریمی بیرانوند دکترای اقتصاد در حوزه نفت و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه وزیر نفت تهدید به افشاگری منتقدان کرده و ابهامات قراردادهای جدید نفتی بی‌جواب ماند اظهار داشت: تهدید به افشاگری به این معنی است که من می‌دانم ولی می‌ترسم؛ من می‌دانم کار اشتباهی انجام شده است؛ منتقدان نباید اشتباهات را برای مردم بازگو کنند.

وی با بیان اینکه آقای زنگنه فرافکنی کرده است افزود: تهدید به افشاگری آقای زنگنه، صرفا برای ایجاد جنگ روانی همچون سایر حوزه های که توسط دولت ایجاد شده است را راه اندازی کند و بتواند از این طریق عملکرد منفی  وزارت نفت را بپوشاند.

کریمی خاطر نشان کرد: دولت، نفت را همچون سایر حوزه‌ها به سمت اهداف خارجی‌ها پیش برده است و منافع ملی را به خطر انداخته است در طی قراردادهای جدید نفتی،منافع ملی کشورمان به مدت  30 سال بلکه  57سال دیگر، در اختیار تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های شرکت‌های خارجی قرار خواهد گرفت .

این اقتصاددان اذعان داشت: با وجود اینکه بارها عدم صداقت قدرت‌های زورگو و استعمارگر خارجی در حوزه های نفت و انرژی ثابت شده است و بارها توانسته‌اند از غفلت مسوولان ما، در جهت اهداف شوم خود استفاده کنند و منافع ملی نفت کشورمان را چپاول کنند قراردادهای جدید نفتی کشورمان را با چالش های متعدد مالی و اقتصادی مواجه خواهد ساخت متاسفانه دولت و بلاخص وزارت نفت توجهی نداشته و تلاش دارند که نفت کشورمان را در اختیار چند شرکت خارجی مشخص قرار دهند.

کریمی در خاتمه افزود: آنچه مشاهده می‌شود توافقات قراردادهای جدید نفتی در برجام گنجانده شده است و دولت چاره‌ای جز دادن باج‌های اینچنینی ندارد لذا پیش بینی می‌شود عملکرد نامناسب در وزارت نفت موجب ایجاد برجام 2 در صنعت نفت شود، این موضوع برای منافع ملی خطرساز است.

ارسال نظرات