خبرهای داغ:
انگلیس از اعزام ناوشکن "اچ ام اس درینگ" به آبهای خلیج فارس به بهانه "مبارزه با داعش" خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۱۷۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از وبسایت روزنامه ایندیپندنت، نیروی دریایی انگلیس قرار است یک ناوشکن "اچ ام اس درینگ" برای آنچه که "مبارزه با گروه تروریستی داعش" خوانده است، اعزام کند. این درحالیست که نگرانی هایی وجود دارد در خصوص اینکه موتور پیشرفته این ناوشکن ممکن است در آب های گرم خلیج فارس با مشکل روبرو شود.

"مایکل فالون،" وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: این ناوشکن 1 میلیارد پوندی روز جمعه از "پورتسموث" حرکت می کند و مسئولیت محافظت از ناوهای هواپیمابر آمریکایی را در طول حملات علیه مواضع گروه تروریستی داعش بر عهده دارد.

ناوشکن درینگ علاوه بر نقش دفاعی در خلیج فارس، مأموریت های شناسایی را نیز انجام می دهد و مواضع شناسایی شده را برای انجام حملات هوایی به ستادهای ائتلاف گزارش می کند. ناوشکن در این عملیات همچنین از ناوهای هواپیمابر در شلوغ ترین خطوط حمل و نقل جهان در مقابل دزدان دریایی و قاچاقچیان محافظت می کند.

فالون گفت:" هر سه گروه نیروهای مسلح انگلیس در مبارزه با تروریستهای داعش نقش مهمی ایفا می کنند. جنگنده های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس هر روز تروریستها را هدف قرار می دهند. ارتش انگلیس سربازان عراقی را آموزش می دهد. نیروی دریایی این کشور هم در خلیج فارس از ناوهای هواپیمابر در طول عملیات محافظت می کند.

ناوشکن اچ ام اس درینگ با 190 خدمه در گذشته هم با مشکلات فنی مواجه شده بود. این ناوشکن که بوسیله شرکت "بی ای ئی سیستمز" ساخته شده است در سال 2010 در آتلانتیک و دوباره در سال 2012 در بحرین دچار مشکل فنی شد. نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از آن زمان پذیرفته است که موتور این ناوشکن های نوع 45 در شرایط گرم آب و هوایی تحلیل می رود.

این درحالیست که کشورهای غربی سالهاست به بهانه های مختلف اقدام به اعزام نیروها و جنگ افزارهای خود به منطقه خاورمیانه می کنند.
اعزام ناوشکن فوق پیشرفته انگلیس به خلیج فارس برای مبارزه با داعش

ارسال نظرات
پر بیننده ها