خبرهای داغ:

حضور یک هیات از حزب بارزانی در بغداد برای مذاکره درباره آزادسازی موصل

سخنگوی حکومت اقلیم کردستان از حضور نخست وزیر این اقلیم در بغداد برای گفتگو در خصوص عملیات آزادسازی موصل خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۱۷۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز،'سون دزی' افزود که 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی از بغداد دیدار و در خصوص عملیات آزاد سازی موصل و آینده روابط بغداد و اربیل با مسئولین دولت عراق گفت وگو خواهد کرد.

 

وی گزارش داد که نخست وزیر اقلیم کردستان در این دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مسئولان دیگر دیدار خواهد کرد.

 

در همین راستا دیروز (یکشنبه) ملا بختیار رهبر اتحادیه ملی کردستان عراق نیز از بغداد دیدار کرد.

 

بختیار که ریاست هیات مذکور در سفر به بغداد را برعهده داشت در یک کنفرانس مطبوعاتی در همین رابطه گفت که این سفر بسیار مفید بود و این هیات با حیدر العبادی نخست وزیر و طرف های سیاسی بحث و تبادل نظر کرد.

 

وی افزود: اتحادیه ملی کردستان عراق انجام توافق های انفرادی با بغداد را قبول ندارد و این هیات نماینده کردستان عراق است و نه فقط اتحادیه ملی.

 

بختیار ادامه داد: هیات مذکور در جریان سفرش به بغداد درباره حقوق کردها در انتخاب سرنوشتشان و جنگ علیه تروریست های داعش و مرحله بعد از آزاد سازی موصل مرکز استان نینوا بحث و تبادل نظر کرده است.

 

نیروهای مشترک عراقی و نیروهای پیشمرگه تحت نظارت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با آزاد سازی مناطق جنوبی و شرقی موصل برای آزاد سازی این شهر آماده می شوند.

 

اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی این کشور در خصوص حضور نیروهای پیشمرگه در جریان آزاد سازی موصل و ادعای آنها در خصوص عدم خروج آنها از مناطقی که آزاد می کنند اختلاف دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها