خبرهای داغ:
در ماه‌های اخیر هفته‌نامه تابان و طبیعتاً جریانی که او نمایندگی می‌کند، بزرگ‌ترین سد در مسیر تحقق خواسته‌ها و روش تند و افراطی خویش را کسی جز آیت‌الله عابدینی نمی‌بیند. برای تابان به وضوح ثابت شده است که نماینده ولی فقیه بعنوان مجتهدی مجاهد و صادق، نه از خطوط راستین انقلاب کوتاه خواهد آمد و نه حاضر است حتی اندکی عبور از خطوط قرمز اسلام و انقلاب را تحمل نماید
کد خبر: ۸۷۳۶۰۸۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،استان قزوین همواره از سیاست‌زدگی و افراط رسانه‌های گوناگون متضرر شده و چه بسا حل بسیاری از معضلات و مشکلات استان در گیرودار فضای غبارآلود سیاسی ناکام مانده و به نتیجه نرسیده است. این شرایط همواره در طول تاریخ و به ویژه بعد از استان شدن قزوین در کلیه مناسبات استان اثرگذار بوده. چه آنکه در مسائل و مشکلاتی که امروز استان درگیر آن است و هنوز هم حل نشده می‌توان درد سیاست‌زدگی و افراط را دید و درک کرد.
امروز نیز می‌توان این سیاست افراط و تخریب را در مشی رسانه‌ای هفته‌نامه تابان به وضوح ملاحظه کرد. رفتار این رسانه نشان می‌دهد که در مرحله‌ای از سیاست‌زدگی و افراط قرار گرفته که حتی نمی‌تواند سیاست‌های معتدل دولت تدبیر و امید را تحمل کند و چه بسا در رفتارهایی تند و زننده نشان می‌دهد که در مسیر تندروی‌های خود به سیاست‌های دولتی که خود مدعی حمایت از آن است نیز پایبند نیست.

. تابان امروز خود را پرچمدار جریانی می‌داند که احساس می‌کند می‌تواند در مناسبات سیاسی استان بیش از اراده دولت اثرگذار باشد و احتمالاً بنا به تجربه جابجایی استاندار پیشین احساس می‌کند، اهرم قدرتمندی در دست اوست تا بتواند دولت را مجاب به اجرای برخی از خواسته‌های سیاسی خود کند. طبیعی است که تابان نماینده باور سیاسی افراط گرایانه‌ای است که در مسیر تحقق خواسته‌هایش، دولت‌ها و آرمان‌هایشان برایش تفاوتی ندارند.
در ماه‌های اخیر هفته‌نامه تابان و طبیعتاً جریانی که او نمایندگی می‌کند، بزرگ‌ترین سد در مسیر تحقق خواسته‌ها و روش تند و افراطی خویش را کسی جز آیت‌الله عابدینی نمی‌بیند. برای تابان به وضوح ثابت شده است که نماینده ولی فقیه بعنوان مجتهدی مجاهد و صادق، نه از خطوط راستین انقلاب کوتاه خواهد آمد و نه حاضر است حتی اندکی عبور از خطوط قرمز اسلام و انقلاب را تحمل نماید، از سوی دیگر تابان می‌بیند که با وجود انتقادات گاه و بیگاه و دل‌سوزانه نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه، همچنان روابط مستحکم و حسنه میان استاندار و امام جمعه برقرار است و تعامل و همکاری این دو مسئول ارشد استانی با همدلی و همزبانی صورت می‌گیرد، به ویژه آنکه بزرگ‌ترین نشانه این همدلی و همزبانی مسئولان، التزام ستودنی استاندار به حضور مستمر در نمازجمعه قزوین است. چیزی که ابداً برای تندروها قابل تحمل نیست و این سطح از تعادل و تعامل پذیرفتنی نخواهد بود.
این جریان با مشاهده تعامل سازنده امام جمعه با مسئولان ارشد استانی، به این باور رسیده است که جایگاه نماینده ولی فقیه همواره مورد حرمت و احترام استاندار و مسئولان ارشد استان خواهد بود. برای همین تریبون افراط‌گرایان تصمیم می‌گیرد تا از طریق قلم چند روزنامه‌نگار ساده، جایگاه نماینده ولی فقیه را مورد حمله و خدشه قرار دهند و این تعامل و همدلی میان آیت‌الله عابدینی و مسئولان اجرایی استان را خدشه دار نمایند. در اولین اقدام، هفته‌نامه تابان با ادبیاتی موهون نماینده ولی فقیه در استان را به طور ضمنی فردی ساده لوح خطاب می‌کند، با وجود آنکه رسانه‌های ارزشی و اشخاص مختلف و حتی مسئولان استان به این نوع از توهین‌ها واکنش نشان می‌دهند، اما این‌بار تابان تصمیم می‌گیرد تا در پاسخ به اظهار نگرانی‌های امام جمعه قزوین در حضور معاون اول رئیس‌جمهور، مبنی بر خان زدگی در فضای سیاسی استان،‌ به حمله صریح و بی‌پروا به ایشان روی بیاورد.

توهین و تمسخر نشانه چیست؟

استدلال‌های هفته نامه تابان در دفاع از کاندیدای ناکام مجلس نهم و کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس دهم در برابر نماینده مقام معظم رهبری در استان هم عجیب و غریب است. نویسنده یادداشت در هفته نامه تابان تلاش کرده تا نشان دهد آیت‌الله عابدینی خویش را در تقابل با این شخصیت سیاسی قرار داده است و اولین توهین به شخصیت نماینده ولی فقیه اینجا اتفاق می‌افتد.
تابان از این به بعد به کنایه و زخم‌زبان و دریدن حریم امام جمعه روی می‌آورد همانطور که پیامبر اسلام فرموده‌اند «الَبذَاءُ وَالَبيَانُ شُعبَتَانِ مِنَ النِّفَاقِ» هرزه گوئی و پـرده‌دری دو شعبه از شعبه‌های نفاق و دوروئی است. این رسانه با تیتری تحت عنوان (خانِ بنی صدر علیخانی بود، خان عابدینی کیست)، به همسان سازی امام جمعه قزوین با این شخصیت خائن می‌پردازد. در گام بعدی این نشریه در بیان حقانیت شخصیت مورد اشاره خود به اجازه‌نامه ولی فقیه برای رسیدگی به محرومان اشاره می‌کند، اما به خود اجازه می‌دهد تا به نماینده ولی فقیه در استان حمله کند. در جای دیگر هم به اشخاصی اشاره می‌کند که گویا در سال 58 هوادار بنی‌صدر بوده‌اند و این هواداری را مستند خویش می‌سازد، اما فراموش می‌کند که اگر رأی دادن به بنی‌صدر در سال 58 جرم محسوب می‌شود، نطق کردن در صحن مجلس و القای توهم تقلب در انتخابات 88 و حمایت مدام از سران فتنه و عدم تبری از آن جرم بزرگ‌تری است. جرمی که بارها و بارها هفته‌نامه تابان و کانال تلگرامی منصوب به آن به انحاء مختلف مرتکب آن نیز شده است. بدون شک حامیان ریاست جمهوری بنی صدر همانطور که خود تابان اعتراف می‌کند از همراهی او پشیمان و تواب بودند حال آنکه خود تابان و دیگر حامیان سران فتنه نه توبه کرده اند و نه از آنان اعلام برائت کرده‌اند.

 خیلی‌ها در این حوادثی که در همین فتنه‌ی سال ۸۸ اتّفاق افتاد لغزیدند؛ آدمهای بدی نبودند [امّا] لغزیدند به‌خاطر کم بودن بصیرت. خب، شما وقتی میبینی که یک نفری میگوید: «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» باید چه‌کار کنی؟ شما که معتقد به نظامی، شما که جانت را حاضر شدی برای نظام و برای حفظ نظام بدهی، تا میبینی یک عدّه‌ای دارند این‌جوری شعار میدهند، باید چه‌کار کنی؟ این، نبودن بصیرت است؛ ملتفت نشدن به وظیفه در لحظه‌ی لازم است/مقام معظم رهبری 20 اسفند 1394»، حالا باید با توجه به این سخنان مقام معظم رهبری از تابان پرسید که چه کسانی حتی در تریبون مجلس هشتم بر طبل توهم تقلب در انتخابات کوبیدند و همچنان نیز به حمایت از سران فتنه ادامه می‌دهند و بر مواضع خود پای می‌فشارند؟

تابان به دنبال چیست؟

در هر حال نشانه‌های فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد هفته‌نامه تابان نه تنها این روزها هیچ اعتقادی به شعار همدلی و همزبانی و حفظ وحدت دولت ندارد، بلکه در مخالفت صریح با باورها و معیارهای دولت تدبیر و امید، تلاش می‌کند فضای افراط‌گرایانه خود را بر مناسبات سیاسی استان استوار کند. نیروهای ارزشی و دلسوز را با تخریب از میدان به‌در کند و در تغییرات سیاسی استان اثرگذار باشد. چه آنکه بارها و بارها تلاش کرده با فضاسازی رسانه‌ای استاندار قزوین را مجاب به ایجاد تغییرات مورد نظر خود نماید و حالا اصلی‌ترین سد راه را در پیشبرد برنامه‌ّهای خود، استحکام روابط استاندار با نماینده ولی فقیه می‌بیند و از بیان علت عصبانیت خود نسبت به آیت‌الله عابدینی واهمه‌ای ندارد . به انتصابات استان اشاره می‌کند.

 


به هرسو رفتارهای عجیب و غریب تابان نه از این مرحله آغاز شده و نه به اینجا ختم می‌شود. رسول خدا فرموده‌اند: «در دروغگو بودن فرد همین بس که هرچه را شنید بدون تحقیق نقل کند». کانال تلگرامی تابان پیش از این در روز برگزاری انتخابات مجلس دهم، در تخلفی آشکار در ساعت 19 و درحالی که هنوز انتخابات در حال برگزاری بود، به انتشار نتایج شمارش آراء پرداخت و جالب‌تر آنکه پیش از اینکار با انتشار پستی در همان کانال تلاش کرده بود تا در مسیر برگزاری انتخابات در شهرستان تاکستان براساس شنیده‌ها و فیلم‌های فضای مجازی ایجاد شبهه نماید. یا باری دیگر در یک وارونه نمایی زشت تلاش کرده بود تا خطبه‌های نمازجمعه آیت‌الله علم‌الهدی در مشهد را سوء استفاده سیاسی از مراسم تشییع شهید حاج رجب محمدزاده قلمداد نماید. حال آنکه تشییع این شهید گرانقدر جزیی از برنامه نماز جمعه مشهد بود و امام جمعه مشهد با همان ادبیات گذشته خود به ایراد خطبه می‌پرداخت، اما تابان در کانال تلگرامی خود نوشت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم تشییع شهید حاج رجب محمدزاده این سخنان را گفته است. یا اقدام دیگر کانال تلگرامی این رسانه که تلاش کرده بود با نگارش خاص و تقطیع شده از مرجع عالیقدر شیعه آیت‌الله مکارم در زمینه طلاق زوج‌های جوان به تمسخر ایشان بپردازد. این رسانه حتی اخیراً نیز برای مقایسه کاندیدای ناکام مجلس نهم با رئیس جمهور سابق ایران، کلیپی را منتشر ساخت که در آن عده‌ای از هواداران، شعارهایی را در حمایت از این کاندیدای ناکام و رد صلاحیت شده سرداده بودند که همواره در حافظه تاریخی ملت، این شعارها تنها و تنها برای حمایت از ولی فقیه بکار می رود. شاید انتشار همین کلیپ نشان می‌داد که چه عطشی در جان این جریان شعله می‌کشد.


در عدم باور آرمان‌ها و روش‌های دولت همین بس که با وجود آنکه معاون حقوقی رئیس جمهور در یک نشست خبری از انتقادپذیری دولت و استقبال آن از نقد منصفانه سخن گفت و اینکه دولت تصمیم دارد حتی در برابر رسانه‌هایی که بی‌مهری می‌کنند نیز با سعه صدر رفتار کند، اما خبرنگار تابان این گفته معاون حقوقی رئیس‌جمهور را برنمی‌تابد و از وی می‌پرسد دولت برای برخورد با همین رسانه‌ها چه برنامه‌هایی دارد؟ و به این وسیله تلویحاً از انصاری می‌خواهد تا به صورت جدی با رسانه‌های منتقد برخورد صورت گیرد. پرواضح است که بر این اساس تابان از سعه صدر دولت در تحمل رسانه‌ها در جامعه ناراحت است و برخلاف باورهایی که قبلاً آن را فریاد می‌زد امروز به برخورد با رسانه‌های منتقد معتقد شده است. رفتار دوگانه نیز یکی دیگر از نشانه‌های نفاق است.
در هر حال به نظر می‌رسد با این اوصاف درد تابان، درد اسلام و انقلاب نیست، بلکه این بیماری افراط و عبور از ارزش‌هاست که به جان این رسانه افتاده و اینگونه این رسانه را به تحریک فضای آرام و متعادل سیاسی استان قزوین و توهین به نماینده ولی فقیه در استان وامی‌دارد

 

منبع: سایت تابناک قزوین

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها