خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین اذعان کرد: نبود برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مناسب در زمینه‌های مختلف از معانی آشکار ولنگاری فرهنگی در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۷۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری درخصوص موضوع فرهنگ و ولنگاری فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندین بار در سخنرانی‌های خود در مراسم‌های مختلف به معضلات موضوع فرهنگ اشاره کرده‌اند و در سخنرانی اخیر خود به مناسبت هفته دولت به‌طور خاص به این موضوع پرداخته‌اند.

وی با بیان این‌که ولنگاری فرهنگی معنی و مفهومی کاملا آشکار دارد، تشریح کرد: نبود مهندسی فرهنگی در جامعه، نبود برنامه‌های فرهنگی مناسب در کشور، عدم برآورد دقیق و درست در خصوص امور مختلف فرهنگی کشور و نبود برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مناسب در زمینه‌های مختلف از معانی آشکار ولنگاری فرهنگی در جامعه است.

این مسئول با اشاره به وجود دستگاه‌های مختلف فرهنگی در کشور بیان کرد: علیرغم وجود دستگاه‌های مختلف و متعدد فرهنگی در کشور هیچ کدام از آن‌ها آن‌گونه که باید و شاید به وظایف خود در این راستا عمل نمی‌کنند.

مصائبی عدم هدف‌گذاری مناسب فرهنگی را مانع پیشرفت در موضوع فرهنگ عنوان کرد و گفت: علیرغم وجود تنوع دستگاه‌های فرهنگی به دلیل عدم هدف‌گذاری مناسب فرهنگی و نبود فعالیت‌های مناسب از سوی مجریان در زمینه فرهنگ با معضلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی و لزوم رفع مشکلات مردم تصریح کرد: علیرغم گذشت چندین سال از این سخنرانی به‌دلیل آن‌که مهندسی و وحدتی که در حوزه مسائل فرهنگی باید اتفاق می‌افتاد هنوز اتفاق نیفتاده است، ما به خروجی مطلوبی نرسیده‌ایم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین با بیان لزوم همکاری میان دستگاه‌های اجرایی مختلف تبیین کرد: در زمینه فرهنگی به دلیل آن‌که هرکس کار خود را بی‌توجه به کارهای دیگران انجام می‌دهد و همکاری مناسبی میان سازمان‌ها دیده نمی‌شود، کارهای فرهنگی مناسبی انجام نمی‌شود.

مصائبی قوه مجریه را مهم‌ترین رکن برای پیشرفت در زمینه فرهنگ معرفی کرد و گفت: دولت باید به عنوان قوه مجریه و سیاست اجرائی سررشته کار را در دست گیرد و برای تحقق مسائل فرهنگی در بطن جامعه تلاش نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت باید وظایف خاص هرکدام از دستگاه‌های اجرایی را تفکیک نماید و از آن‌ها خروجی فعالیت‌هایشان را درخواست کند.

این مسئول برنامه‌ریزی و پیگیری دقیق دولت را عامل موفقیت در مسائل فرهنگی دانسته و اظهار کرد: مردم از مسئولین انتظار دارند که با دریافت مطالبات عملکرد مناسبی داشته باشند در صورتی‌که خروجی مطلوبی مشاهده نمی‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی در خاتمه تاکید کرد: ما باید با برنامه‌‌ریزی و پیگیری‌های دقیق جامعه را از چالش‌ها، بی‌برنامگی‌ها و ولنگاری‌ها نجات دهیم.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها