خبرهای داغ:

به کار بستن امر به معروف و نهی ازمنکر در ادارات

امروز باید جلوه‌های درخشان تحول بزرگ کشور و مردم ما به وضوح در هر گوشه نظام دارای مشهود و عیان گردد و با به کار بستن امر به معروف و نهی از منکر،شیوه ها و رفتارهای در خور تحسین و تشویق رواج یابد.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۷۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین، در کتاب واجب فراموش نشدنی مقام معظم رهبری به کاربستن امر به معروف و نهی ازمنکر در ادارات تاکید شده است.

*به کار بستن امر به معروف و نهی ازمنکر در ادارات

امروز باید جلوههای درخشان تحول بزرگ کشور و مردم ما به وضوح در هر گوشه نظام دارای مشهود و عیان گردد و با به  کار بستن امر به معروف و نهی از منکر،شیوه ها و رفتارهای در خور تحسین و تشویق رواج یابد و ضمنا با خطاکاران،سهل انگاران و اقدام کنندگان علیه منافع نظام جمهوری اسلامی و حقوق مردم صریح و قاطع برخورد شود.

حساسیت و سنگینی مسیولیت های هیات های رسیدگی به تخلفات اداری نیز در تشخیص درست همین موازین و اجرای دقیق آن‌ها نهفته است.

*نظام اسلامی پشتیبان ناهی از منکر

روزی بود که اگر کسی کاار خلافی مرتکب می‌شد و دیگری به او اعتراض می‌کرد نظام حاکم آن را می‌کوبید،ما دیده بودیم که اگر گناهی انجام می‌گرفت گناهکار تشویق می‌گردید. امروزه برعکس نه اینکه گناه در جامعه نیست؛هست

اما مهم این است که نظام و تشکیلات حاکم بر جامعه آن کسانی که اداره و مدیریت کشور را بر عهده دارند،میل به طرف صلاح دارند و با گناه تخلف مخالفند.

*مامورین رسمی باید از آمر و ناهی شرع دفاع کنند

مامورین رسمی و مامورین انتظامی حق ندارند از مجرم دفاع کنند،باید از آمر و ناهی شرع دفاع کنند،همه دستگاههای حکومت باید از آمر به معروف و ناهی از منکر دفاع کند.

دولت،مجلس شورای اسلامی،دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، موظفند که ناهی از منکر را پشتیبانی کنند،این وظیفه آن‌ها است.

*زمینه را برای اجرای این واجب الهی هموار کنیم

وظیفه همه مسئوولین،قانون گذاران و مجریان  این است که راه و زمینه را برای اجرای این واجب الهی هموار و فراهم کنیم،بحمدالله مجلس شورای اسلامی،مجریان،مسئولین کشور و دستگاه قضایی همه از خود این ملت هستند.

*مبادا کسانی باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهی از منکر سد کنند

مبادا در گوشه و کنار یا در دستگاه انتظامی و قضایی کسانی باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهی از منکر سد کنند!

مبادا کسانی باشند که اگر کسی امر به معروف و نهی ازمنکر کرد از او حمایت نکنند بلکه از مجرم حمایت کنند.

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار