خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: مسئولین نیز با نظارت بیشتر و بهتر بر مرزها و با حذف دست واسطه ها و دلالان از مبادی ورودی و مناطق آزاد تجاری مانع وارد شدن کالای قاچاق شوند.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۱۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

غلامرضا کریم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: ورود کالای خارجی به داخل کشور چه به صورت قانونی و چه به صورت قاچاق در تضاد با اقتصادمقاومتی است.

وی عنوان کرد: اگر این کالا مشابه داخلی نداشته باشد و به مقدار مورد نیاز کشور و از مبادی قانونی وارد کشور شود می توان آن را مدیریت و در جهت مهندسی معکوس آن اقدام کرد و مشابه داخلی آن را ساخت.

کریم زاده افزود: کالای قاچاق و به صورت غیرقانونی وارد کردن آن به کشور باعث ضربه به اقتصاد کشور و اقتصاد خانواده ایرانی می شود علاوه بر این باعث خروج ارز از کشور و ضربه به درآمد ارزی کشور خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند، ضربه به اقتصاد خانواده وارد شده و به دنبال آن مشکلات بیکاری، فقر، اعتیاد ، طلاق و غیره را در سطح جامعه گسترش پیدا کرده و باعث خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.

مسئول بسیج کارگری استان ادامه داد: ورود کالای قاچاق به کشور باعث تعطیلی کارگاه ها و کارخانه هایی خواهد شد که کالای مشابه آن را توصیه می کنند و این تعطیلی باعث بیکاری کارگر ایران می شود.

وی ابراز داشت: در زمینه ممانعت از ورود کالای قاچاق به کشور هم مردم و هم مسئولین وظایفی را برعهده دارند که اگر هر کدام از آنها به وظیفه خود عمل کنند از ورود کالای قاچاق جلوگیری خواهد شد .

کریم زاده اظهار داشت: مردم در زمینه ممانعت از ورود کالای قاچاق وظیفه دارند از خرید کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود جلوگیری کنند و همچنین در جهت شناسایی وارد کنندگان به مبادی ذی ربط و مامورین کمک کنند تا آنان با کمک مردم از ورود کالای قاچاق جلوگیری کنند .

وی متذکر شد: مسئولین نیز با نظارت بیشتر و بهتر بر مرزها و همچنین مناطق آزاد تجاری و اجرای دقیق قانون از ورود کالای قاچاق جلوگیری نمایند همچنین می توانند با حذف دست واسطه ها و دلالان از مبادی ورودی و مناطق آزاد تجاری مانع وارد شدن کالای قاچاق شوند.

مسئول بسیج کارگری استان افزود: اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمامی زمینه ها راهگشا بوده و خواهد بود و در زمینه مبارزه با کالای قاچاق نیز فرمایشات ایشان و اجرای آن باعث جلوگیری از ورود آن به کشور شده است.

وی بیان کرد: مردم نیز باید با عمل به دستورات رهبر انقلاب از خرید کالای قاچاق خودداری کرده و نسبت به خرید کالای داخلی و ایرانی نسبت به روتق اقتصاد کشور و ایجاد کار برای جوانان کمک خواهند کرد.

کریم زاده تاکید کرد: مسئولین نیز با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در امر مبارزه با ورود کالای قاچاق با جدیت عمل کرده و با حذف دست واسطه ها در جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور تلاش مضاعف کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها