موسی فرزانیان گفت: تولید‌کنندگان لوازم‌التحریر به علت رکود حاکم بر تولید این بخش، توان رقابت با تولیدات خارجی را ندارند؛ طوری که حدود 75 درصد لوازم‌التحریر موجود در بازار وارداتی است.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۱۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، موسی فرزانیان با بیان اینکه رکود در بخش تولید نوشت‌افزار و لوازم التحریر حاکم است، گفت: برگشت پول سرمایه‌گذاران این بخش سخت است و با توجه به افزایش هزینه‌ تولید، توان رقابت تولیدکنندگان این بخش با محصولات خارجی کم شده است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی با بیان اینکه کیفیت تولیدات لوازم‌التحریر ایرانی خوب است، گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید از جمله سود بانکی، بیمه، مالیات و ... امکان رقابت با تولیدات خارجی وجود ندارد.

وی افزود: 70 تا 75 نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر موجود در بازار وارداتی و بین 20 تا 25 درصد هم تولید داخلی و بقیه قاچاقی است. 

فرزانیان اظهار داشت: البته میزان واردات بسته به نوع کالا متفاوت است به عنوان مثال حدود 98 درصد دفتر مورد نیاز کشور از تولید داخل تأمین می‌شود. 

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران بیان داشت: همچنین 10 تا 15 درصد از نوشت‌افزار و لوازم مهندسی موجود در بازار را اجناس قاچاق تشکیل می‌دهد. 

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد از کالاهای وارداتی این بخش از چین است، بیان داشت: واردات نوشت افزار علاوه بر چین از کشورهای اندونزی، کره و ژاپن است. 

فرزانیان به دلیل پایین بدون کیفیت کالای چینی اشاره کرد و گفت: با توجه به قدرت خرید پایین مردم واردکنندگان جنس‌های ارزان قیمت که غالبا کیفیت پایین‌تری دارد، را از چین وارد می‌کنند.

ارسال نظرات