این کتاب دارای برداشت و تحلیل است و نگارنده سعی کرده از آن روش سابق که روشی دم دستی و حتی گاهی مخرب نیز بود، دوری کند و به مرحله تحلیل کتاب خود را نزدیک کند.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۰۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گزارش سرویس مدیریت ارتباطات وامور رسانه بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج، «من دیپلمات نیستم، من انقلابیام. حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمهای را میگوید، معنای دیگری را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم، ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.»

رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه 1391 این عبارت را به کار برد و مورد توجه رسانهها و عموم آحاد جامعه قرار گرفت. حال انتشارات ساقی در کتابی با عنوان «من انقلابیام» به بازخوانی برجستهترین مواضع انقلابی رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای رهبری تا سال ۹۴ پرداخته و آنها در این کتاب گرد آورده است.

تدوین و گردآوری مواضع انقلابی رهبر انقلاب را مرتضی مهدوی برعهده داشته است. این کتاب در دو فصل و هشت بخش گردآوری و تدوین شده است. در فصل اول به مواردی چون موضع رهبری در قبال کشورهای غربی (آمریکا و اروپا)، رژیم اشغالگر قدس و حمایت از جریان مقاومت، چالش انرژی هستهای و بیداری اسلامی پرداخته شده است. فصل دوم شامل مواضع رهبری در بعد سیاست داخلی همچون فتنه 18 تیرماه سال 1378، فتنه سال 1388، مواضع انقلابی رهبری در قبال مسائل فرهنگی و اهتمام رهبری به تعمیم انقلابیگری در همه ارکان و شئون نظام است.

نکته مهمی که در مورد این کتاب باید عنوان کرد لحن و زبان کتاب است. نویسنده برخلاف تصویری که از اغلب کتابهای در ارتباط با رهبر معظم انقلاب در ذهن است که سخنان رهبر انقلاب را پشت سر هم قرار میدهند این کتاب دارای برداشت و تحلیل است و نگارنده سعی کرده از آن روش سابق که روشی دم دستی و حتی گاهی مخرب نیز بود، دوری کند و به مرحله تحلیل کتاب خود را نزدیک کند.

تقسیمبندی این کتاب به مواضع خارجی و داخلی، آنجا اهمیت پیدا میکند که خواننده شاهد ثبات موضع رهبر انقلاب در طول سالیان متمادی است و متوجه میشود که در طول سالیان ایشان از مواضع خود عقبگرد نکردهاند و دچار تبدیل و تغییر نشدهاند. این دستهبندی از جهت دیگری نیز حائز اهمیت است و آن هم توجه ایشان بر موضوعات مختلف را نشان میدهد. وقتی ایشان سخن از استکبارستیزی میکنند با نگاهی به این کتاب زوایای این موضوع از نگاه ایشان برای خواننده روشن میشود.

در مجموع کتاب «من انقلابیام» اثر مرتضی مهدوی با آثار دیگری که منتسب به رهبر انقلاب بوده و فقط در حد نقل قول از ایشان باقی نمانده است و خواننده را در میان بیان حکمیانه ایشان تنها نگذاشته است. این کتاب را انتشارات ساقی در ۱۶۶ صفحه با قیمت ۱۰ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

ارسال نظرات