خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، بی‌توجهی به عفاف و حجاب را یکی از مشکلات قم برشمرد و گفت: برنامه ساماندهی شده برای تضعیف حجاب و عفاف درحال انجام است.
کد خبر: ۸۷۳۵۹۳۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
حجاب و عفاف در قم به صورت سازماندهی‌شده در حال تضعیف است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود مسگری یکشنبه شب در یکصد و نود و سومین نشست شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهر با مشکلات فرهنگی خاصی مواجه است، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات باید دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه شهرداری با یکدیگر تعامل مناسبی داشته باشند.

وی بی‌توجهی به عفاف و حجاب را یکی از مشکلات قم برشمرد و اضافه کرد: برنامه ساماندهی شده برای تضعیف حجاب و عفاف درحال انجام است اما مسؤولان خواب هستند و دغدغه مسؤولان فرهنگی به جای پرداختن به موضوع‌های اصلی فرهنگ، برگزاری یا برگزار نشدن یک کنسرت شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سد معبر مشکلات بسیاری برای مردم به دنبال داشته است، مطرح کرد: این مشکل در حال افزایش است چراکه در برخی از نقاط شهر مراکز دارای نفوذ سد معبر کرده اما برخوردی با آنها انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کسب درآمد حاصل از مشاغل سدمعبری حرام است، عنوان کرد: وانت‌بارها باید در نقاط مشخصی ساماندهی شوند اما توجه نکردن به این موضوع چهره شهر را مخدوش کرده است زیرا در بسیاری از نقاط تجمع وانت‌بارها سبب افزایش ترافیک و تخریب نظم شهری می‌شود.

مسگری رفع مشکل متکدیان را یکی از اولویت‌های قم برشمرد و تصریح کرد: افزایش این متکدیان مشکلاتی برای شهر به دنبال دارد که دستگاه‌های مرتبط باید برای جلوگیری از افزایش این مشکلات اهتمام جدی داشته باشند با نداشتن برخورد مطلوب، مهاجرت به شهر قم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌های حمل خودرو وضعیت نامطلوبی در شهر قم دارند، گفت: اکنون در برخی از نقاط شهر پارکینگ برخی از مراکز را شهرداری تامین می‌کند به همین علت گروه محدودی اجازه پارک در این نقاط را دارند.

مسگری توسعه فضاهای سبز را از اولویت‌های شهر قم خواند و ادامه داد: بوستان شهدای آذر با پیگیری‌ها و تلاش‌های گسترده ایجاد شده و باید به عنوان فضای سبز در اختیار مردم باشد نه اینکه به عنوان پارکینگ سازمان‌های شهرداری قم استفاده شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان رهبر انقلاب اسلامی به بهانه ایجاد شهربازی، هتل و مدرسه علمیه نباید اجازه تغییر کاربری فضاهای سبز شهری و باغ‌ها صادر شود اما اکنون با مصوبه کمیسیون ماده پنج استان قم بدون رعایت ماده 101 در حال اجرایی شدن بوده که این اقدام در حقیقت دور زدن شورای اسلامی شهر قم است.
ارسال نظرات