خبرهای داغ:
شما مدیون مردم هستید که این صندلی و کرسی هایی که برای آن تشنه اید از بهای خون شهدا رسیده ولی هیچ قدمی در این راه بر نمی دارید.
کد خبر: ۸۷۳۵۹۰۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یکی از شهروندان بیرجندی خطاب به مسئولین عالی رتبه استان نامه ای به شرح زیر ارسال کرده است:

سلام بر مسئولین پرتلاش و زحمتکش رده اول خراسان جنوبی،

سلام بر مسئولینی که تمام هم و غم خودشان را صرف سیاسی کاری کرده اند، مسئولینی که شاید ندانند مناطق کپرنشین استان ما کجاست؟

من به عنوان عضوی از جامعه چند سوال از مسئولین استان دارم که امیدوارم به این سوالات پاسخ دهند:

1- آیا شما خبر دارید که منطقه ای در نزدیکی بیرجند (مرکز استان) خانواده هایی هستند که حتی نان شبشان را هم ندارند؟

2- آیا می دانید در چند قدمی اینجا به خاطر بی بضاعتی خانواده ها فرزندان معصومشان را به مدرسه نمی فرستند؟

3- آیا می دانید می دانید دختر بچه ی 5ساله ای به خاطر بوی خوشمزه غذای همسایه از اول شب تا صبح گریه می کند و از پدر ومادرش غذا می خواهد و این باعث کتک خوردن از مادرش می شود؟

4- آیا می دانید که بسیاری از کارگران ساده به خاطر بی کاری و نداشتن هزینه خورد و خوراک دست به کارهایی خلاف مانند دزدی و غیره می زنند؟

5- آیا می دانید اصلا کپرنشینی یعنی چه؟

6- آیا می دانید با جمعیت 250دانش آموز دختر و پسر هیچ کلاس های اوقات فراغتی در اینجا تشکیل نمی شود و دانش آموزان در کوچه ها سرگردانند و می چرخند که این خود بر آسیب های اجتماعی آنها می افزاید؟

به نظر شما از چه کسی باید پرسید بودجه فرهنگی استان کجا می رود؟

7- آیا مناطق آلوده و حاشیه نشین شهر را می شناسید؟

8- آیا برای تفریح هم که شده یک بار به این مناطق گذری داشته اید؟

9- آیا شنیده اید خانم و مادری 26ساله با داشتن فرزند 8ساله بگوید ای کاش همین یکی هم نبود ما که نان شب خودمان را نداریم چه برسد به فرزندمان؟

10-آیا می دانید دختر و پسری بعد از 4سال عقد به خاطر نداشتن چیزی برای مایحتاج اولیه زندگی و تهیه غذا و جهیزیه، طلاق بگیرند؟

11-آیا می دانید این مردم مستضعف برای سوار شدن اتوبوس شهری باید 3 تا 5کیلومتر پیاده روی کنند تا به ایستگاه اتوبوس برسند و برای مایحتاج زندگی خود به بیرجند مرکز شهر مراجعه کنند؟

12- آیا می دانید مادر 36ساله برای نان حلال در آوردن، فرزندان چهار و یازده ساله و نوزاد 6ماهه خود را در منزل حبس می کند و برای کار خدماتی به خانه های دیگران مراجعه می کند تا نان شب فرزندانش را آماده کند؟

13- آیا می دانید خانواده هایی برای مریضی جزئی و نداشتن هزینه درمان خانه نشین شده اند؟

14- آیا می دانید که مردم در مدت سه دقیقه دسترسی به مواد مخدر پیدا می کنند و هزاران آسیب اجتماعی دیگر بروز پیدا می کند.

این را خوب می دانید که دشمن در زمینه های فرهنگی هزینه می کند و بدون هزینه و زمان کوتاه همه فعالیت های ضد فرهنگی خودش را در همه مناطق حتی مناطق کپرنشین در اختیار مردم بخصوص جوانان قرار می دهد ولی شما در زمینه های فرهنگی چه کار کرده اید؟

شما مدیون هستید که این صندلی و کرسی هایی که برای آن تشنه اید از بهای خون شهدا رسیده ولی هیچ قدمی در این راه بر نمی دارید.

بیدار شوید حتی یک قدم هم که شده با کفشهای دمپائی پلاستیکی کودکی رنگ پریده و زرد رو راه بروید تا درد فقرا را احساس کنید.

بیدار شوید وگرنه روزی خواهد رسید که همین مستضعفین که وارثان زمین هستند؛ دست به یقه شما شوند و حقشان را از شما بخواهند.

امیدوارم همچنان که می نویسم این حرف ها را و گریستم چون کاری دیگر از دستم بر نمی آید شما خواننده عزیز هم علاوه بر گریه کردن در این زمینه قدم برداشته و پیگیر مشکلات باشید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها