خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز:

اگر نتوانستم رهرو خوبی برای شهدای شما باشم شرمنده‌ام

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خطاب به مردم الوند و خانواده‌های شهداء گفت: «اگر نتوانستم رهرو خوبی برای شهدای شما باشم بی‌نهایت شرمنده‌ام».
کد خبر: ۸۷۳۵۸۷۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر جلالی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در آیین معارفه محمود محمودخانی دادستان جدید بخش مرکزی البرز گفت: در ابتدای سال ۹۲ میزان ورودی پرونده به دادسرای شهرستان ۳۸ هزار و ۹۵ پرونده بود که در مدت ۱۹ ماه حضور بنده در این جایگاه  بیش از ۳۶ هزار و ۸۴ مورد از این پرونده‌ها رسیدگی و منجر به اتخاذ تصمیمات قضایی شد.

جلالی با اشاره به اینکه مدت زمان رسیدگی به پرونده در دادسرای البرز ۳۸۳ روز بوده است عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و تلاش همه کارکنان دادسرا، هم‌اکنون مدت زمان رسیدگی به  پرونده در شعب تحقیق ۲۲ روز و در شعب اجرای احکام کیفری به ۸۷ روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ۹۸۹ پرونده باقی مانده از سنوات گذشته نیز مورد رسیدگی قضایی قرار گرفته و حوزه قضایی البرز به لحاظ وجود جرایم خاص، خشن، تجاوز جنسی و سرقت‌های مهمه دارای وضعیت آرام و مثال‌زدنی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه در ۳ سال گذشته ۱ فقره قتل عمد به وقوع پیوسته بیان داشت: امروز میزان وقوع تجاوزات و منازعات به شدت قبل نیست و در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

این مقام قضایی افزود: در طول مدت حضور در جایگاه دادستانی تلاش شد تا در موضوعات شهرستانی از تشکیل پرونده خودداری شود که با ایجاد این امکان و تذکرات لازمه مواردی همچون آلودگی تصفیه‌خانه شهرصنعتی البرز، جاده بویین زهراء، تصرف حریم انهار و رودخانه‌ها، ترخیص خودروهای گران‌قیمت گمرک، واگذای اراضی کشاورزی و نمایشگاه حیوانات مرتفع شد.

جلالی خاطرنشان کرد: اگر در موضوعی ضرورت لازم برای تشکیل پرنده و برخورد با مرتکبین احساس می‌شد، به واقع بدون در نظر گرفتن جایگاه، حواشی و شخصیت افراد با مرتکین برخود قاطع صورت می‌گرفت که در موضوع تخلفات بانکی، سرقت‌های مهمه و تجاوز به اراضی زراعی این موضوع به خوبی مشهود بود.

وی در ادامه سخنان خود نقش ائمه جمعه، روحانیون، متنفذین، خانواده‌های شهداء، ایثارگران و معتمدین را در ایجاد امنیت موجود در شهرستان بسیار مؤثر دانست و خطاب به مردم شهر الوند و البرز یادآورشد: امنیت موجود در شهرستان حاصل  تلاش و همراهی همه اعضای شورای تأمین، شورای اداری و نهادهای مختلف بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز ضمن تقدیر از راهنمایی و مساعدت‌های مدیرکل دادگستری استان قزوین ابراز داشت: «اگر حمایت‌های دلسوزانه جناب آقای انصاری نبود نمی‌توانستم این مسیر را ادامه بدهم«.

جلالی در آخرین سخنان خود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خطاب به مردم الوند و خانواده‌های شهداء گفت: «اگر نتوانستم رهرو خوبی برای شهدای شما باشم بی‌نهایت شرمنده‌ام».

این مقام قضایی ضمن ابراز خرسندی از حضور محمودخانی در جایگاه دادستانی بخش مرکزی البرز ابزار داشت: به مردم شریف الوند بابت این انتصاب تبریک می‌گویم و امیدوارم این انتصاب منشاء خیرات و برکات فراوانی باشد.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها