انتقاد جدید وزیر راه از بزرگترین طرح مسکن‌سازی کشور
وزیر راه و شهرسازی در شامگاه پنجمین روز هفته دولت و در روزی که برای افتتاح مسکن مهر پردیس افتخار نداد بار دیگر به این طرح تاخت و گفت: مسکن مهر با حرمت انسانی مغایر است.
کد خبر: ۸۷۳۵۸۶۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر راه و شهرسازی که دیروز به مسکن مهر پردیس افتخار نداد، دیشب در برنامه تلویزیونی حاضر شد و به سبک و سیاق خود طرح مذکور را مورد انتقاد قرار داد. عباس آخوندی این بار نیز واژه‌ای جدید به ادبیات انتقادی خود وارد کرد.

وی در برنامه "یک روز یک وزیر" با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر گفت: در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: پرداختن به دو مسئله مهم یکی گزینش مکان‌ها و دیگری فهم ما از زندگی شهری به اجماع جامعه‌شناسان و مهندسان ضرورت دارد. اینکه مسکن در کجا ساخته می‌شود دارای اهمیت است. بیشتر شهرهایی که در آنها مسکن مهر ساخته شده زیر 300 هزار نفر جمعیت داشته و دارای تاریخ چند هزار ساله هستند و هر شهر تجربه تاریخی نسل در نسل ساکنان خود را همراه و مفهومی هویتی دارد.

آخوندی افزود: این تصور که 100 هزارنفر را درجایی که فاقد سابقه ساخت و ساز بسیار و بدون زیرساخت‌های لازم فرهنگی و اجتماعی است جای دهیم نگاهی کالاگرایانه به انسان‌هایی است که دارای تعلق و حرمت نفسانی هستند و می‌توان گفت طرح مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در امر مسکن خانوارهای ایرانی بوده که سابقه نداشته است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه واحدهای مسکن مهر معماری خوبی ندارند و حتی یک واحد مسکن مهر نمونه معماری ایرانی و اسلامی نیست، تاکید کرد: درعین حال در دولت یازدهم به خریداران مسکن مهر توجه داریم و تا آخرین واحد باقیمانده را نیز تحویل می‌دهیم.

آخوندی با بیان این‌که سالهاست در ایران مردم لذت دیدن آسمان، ستاره و ماه را از دست داده‌اند، گفت: تلاش کرده‌ام در کلانشهرها با روند برج‌سازی بی‌رویه مبارزه کنم. متاسفانه شاهدیم در شهرهای 20و 30هزار نفره مسکن مهر پنج طبقه ساخته شده و رویه‌ای را شاهدیم که فضای شهری را می‌فروشند تا شهر را بهتر مدیریت کنند و شهرهای ما بهشت سوداگران شده‌اند.

ارسال نظرات