متخصص طب سنتی گفت: متأسفانه در کشور ما تمامی افراد از درمان‌های حجامت و زالو درمانی استفاده می‌کنند، در حالی که این درمان‌ها شرایطی دارد و در بیشتر موارد تنها به افرادی با خلط افزایشی خون توصیه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۸۱۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی برهانی گفت: در طب سنتی آکادمی حجامت شرایطی دارد و شامل تمام افراد نمی‌شود. در این طب آمده است کم کردن خون (حجامت و زالو درمانی) روا نیست مگر تحت شرایطی که یکی از شرایط این است که باید در آن موضع یا در کل بدن خون زیادی وجود داشته باشد.

وی گفت: ما در بدن 4 خلط به اسم‌های بلغم، صفرا و سودا و خون داریم برای کم کردن خون بدن باید خلط خون افزایشی باشد و این افزایش خلط خون علایمی مانند گرم مزاج بودن و قرمزی رنگ پوست دارد.

متخصص طب سنتی افزود: تعدادی از افراد هستند که اگر حجامت و زالو درمانی کنند در آینده دور دچار عوارض شدید و مشکلات جدید می‌شود.

برهانی بیماران گوارشی را از عمده این افراد دانست که کم کردن خون بدن برایشان مضر و دارای عوارض است؛ افرادی که به نفخ معده، یبوست و امثال آن دچار هستند درمان‌های حجامت و زالو درمانی برای آنها ممنوع است و ضعف معده آنها را تشدید می‌کند.

وی گفت: دسته سوم از افرادی که حجامت برای آنها ممنوع است افراد سرد مزاج هستند کسانی که بدنشان در مقابل هوا،‌آب و خوراکی سرد مقاومت ندارد.

این متخصص طب سنتی در پاسخ به این سؤال که چرا به صورت رسمی از حجامت این افراد جلوگیری نمی‌شود،‌ گفت: برخورد سلبی با این موضوع مناسب نیست زیرا این درمان‌ها در کشور ما ریشه 20 تا 30 ساله دارد و تنها می‌توان با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده این گونه افراد را با حجامت و زالو درمانی منصرف کرد.

ارسال نظرات