کارشناس فضای مجازی در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد
کهوند گفت: در حال حاضر مصادیق مجرمانه نوینی در فضای مجازی در حال وقوع بوده و افزایش روز افزون آن هم کاملاً مشهود است.
کد خبر: ۸۷۳۵۷۹۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

حجت الاسلام و المسلمین محمد کهوند کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش خطا و جرائم اخلاقی در فضای مجازی گفت: برای داشتن فضایی امن و سالم در فضای مجازی نیازمند تنظیم مقررات و ضوابطی هستیم که به عنوان ابزار پیشگیرانه از بروز جرائم در فضای مجازی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به لزوم شفاف سازی حقوق و مسئولیت مردم و مسئولان در فضای مجازی بیان داشت: در این زمینه باید به دو حیطه مردم و مسئولان توجه و برنامه ریزی شود؛ مردم باید از حقوق و مسئولیت خود در فضای مجازی کاملاً آگاه شوند در این صورت مردم با تکالیف خود در این فضا آشنا شده و مراقبند که در فضای مجازی مانند فضای حقیقی دست به هر عملی نزنند.

این کارشناس فضای مجازی افزود: البته مسئولیت سنگین متولیان امر فضای مجازی بر هیچ کسی پوشیده نیست این افراد با یک تصمیم درست و یا نادرست می توانند در جهت دهی کاربران فضای مجازی بسیار تأثیرگذار باشند. دو وظیفه مهم آنها تدوین پیوست فرهنگی و تقویت نظام نامه های حقوقی و قضائی، اطلاعاتی و امنیتی موجود در کشور است.

حجت الاسلام کهوند تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما به پیوست فرهنگی نوآوری ها، به هیچ وجه توجهی نمی شود؛ مانند نبود پیوست فرهنگی برای نسل3 و 4 تلفن همراه که این دو فناوری بدون داشتن پیوست کار خود را در کشور ما آغاز کردند و روز به روز هم بر وسعت آن افزوده می شود؛ لذا قوانین جدید در این رابطه باید روزآمد باشند تا از آسیب های احتمالی آن جلوگیری شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: در حال حاضر مصادیق مجرمانه نوینی در فضای مجازی در حال وقوع بوده و افزایش روز افزون آن هم کاملاً مشهود است؛ لذا لازم است برای سهولت در رسیدگی به جرائم رایانه ای در فضای مجازی قوانین جدیدی وضع شده و قوانین موجود نیز کامل شوند.


ارسال نظرات