امروزه هر سازمانی که بیشترین مشارکت مردمی را داشته باشد در پیشبرد اهداف موفق خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۳۵۶۶۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با اعضای تشکل های زیست محیطی استان زنجان گفت: تشکل های زیست محیطی بازوی توانمند محیط زیست هستند و امروزه هر سازمانی که بیشترین مشارکت مردمی را داشته باشد در پیشبرد اهداف موفق خواهد بود.

مهناز مظاهری با اشاره به اهمیت آموزش همگانی حفاظت از محیط زیست افزود: باید آگاهی افراد جامعه درخصوص محیط زیست و لزوم حفاظت از آن افزایش یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: آموزش در هر سطحی از افراد جامعه ضروری می باشد؛ حتی فراگیری آموزشهای زیست محیطی مدیران ارشد کشور نیز از ضروریات امروز جامعه است.

مهناز مظاهری با ضروری خواندن آموزش صحیح حفاظت از محیط زیست در مدارس گفت: همکاری با آموزش و پرورش از اولویت های معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و در این راستا با نظر مساعد وزارت آموزش و پرورش دو واحد درسی با عنوان" انسان و محیط زیست" به دروس دانش آموزان اضافه خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست تنها راه نجات محیط زیست را مشارکت عموم افراد جامعه دانست و افزود: باید همه افراد جامعه نسبت به محیط زیست پیرامون خود احساس وظیفه نمایند و هرکس باید نقش خود را به خوبی ایفا نماید تا آیندگان نیز از محیط زیست سالم بهرمند شوند.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این نشست با اشاره به اینکه تشکل های زیستی محیطی استان زنجان نیاز به ساماندهی دارند گفت: برخی از تشکل های زیست محیطی مجوز لازم از مراجع زیربط را دریافت نکرده اند و پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز این سمن ها از اولویت های اداره کل می باشد.

سید رضا موسوی افزود: شبکه تشکل های زیست محیطی استان نیز به سبب اینکه برخی از سمن ها مجوز لازم را ندارند برنامه بلند مدت و کوتاه مدت قابل ملاحظه ای برای انجام اقدامات زیست محیطی ندارد و باید نسبت به تقویت این شبکه توسط اعضای سمن ها اقدام شود.

همچنین مدیرکل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست در نشست با تشکل های زیست محیطی استان زنجان گفت: 820تشکل زیست محیطی در ایران داریم که سرمایه بسیار عظیم اجتماعی هستند و در زمینه های مختلف می توانند به بهبود اوضاع محیط زیست کمک نمایند.

کیومرث کلانتری افزود: در دولت یازدهم تعداد تشکل های زیست محیطی کشور دو برابر شده است و این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این تشکل ها در دولت است و باید تشکلها هم از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

ارسال نظرات