بر اساس آمار اعلام شده اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان زنجان ۱۵ نفر هستند.
کد خبر: ۸۷۳۵۶۵۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: استان زنجان زیاد مهاجر پذیر نیست و بر اساس آمار اعلام شده اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان زنجان ۱۵ نفر هستند.

مجید صادقی از برخورداری اتباع خارجی مقیم ایران از طرح بیمه سلامت خبر داد و افزود: با هماهنگی کمیته عالی اتباع خارجی مقیم ایران، این افراد می‌توانند در قالب سه گروه نیازهای خدمات درمانی خود را برطرف و از بیمه استفاده کنند.

وی اظهار کرد: استان زنجان زیاد مهاجر پذیر نیست و بر اساس آمار اعلام شده اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان زنجان تنها ۱۵ نفر هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: براساس آخرین آمار به دست آمده ۹۵ درصد از افرادی که در استان زنجان از دفترچه بیمه همگانی سلامت استفاده می کنند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند.

صادقی تاکید کرد: بیمه سلامت اتباع خارجی در سه بسته آسیب پذیر ، غیر آسیب پذیر و بیمار خاص ارائه می شود و برای دو گروه آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر جامعه کارت بیمه صادر و با این کارت خدمات بستری آن‌ها انجام می‌شود که شامل خدمات سرپایی نیست و گروه آسیب‌پذیر ماهانه ۲۴ هزار و ۳۰۰ حق بیمه پرداخت و گروه غیر آسیب‌پذیر سالانه ۱۶۲ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند و بیماران خاص هم بیماران هموفیلی، سرطان، دیالیزی، کلیه، ام اس هستند.

وی افزود: خوشبختانه با استقرار دولت تدبیرو امید تحولات خوبی در حوزه درمان ایجاد شده و این امر باعث رضایتمندی مردم شده است و اجرای طرح بیمه سلامت باعث کاهش نگرانی مردم شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان همچنین از فعالیت ۲۵ دفتر پیشخوان دولت در کل استان زنجان خبر داد و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر نیز ثبت نام متقاضیان بیمه سلامت همزمان با سراسر کشور در زنجان ادامه دارد و مشکلی برای ثبت نام وجود ندارد.

ارسال نظرات