سعید باستانی در گفت‌وگو با «بسیج»:

نباید برای هر اقدامی از آمریکا اجازه بگیریم

خواسته ایران در برجام، رفع همه تحریم ها و روابط تجاری و کار کردن با بانک ها بود و اکنون نباید برای ارتباط بانک ها ی جهانی با ایران از آمریکا نامه آرامش یا امان نامه بخش بگیریم.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۹۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات وزیر خارجه مبنی بر اینکه "اگر بانک های علاقمند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران، نگران برخی رفتارهای منفی آمریکا باشند، ما آمادگی داریم از بخش ویژه نظارت بر تحریم ها در خزانه داری آمریکا یک نامه آرامش بخش بگیریم تا بتوانند با ایران ارتباط داشته باشند" اظهار داشت: قرار نبود که بعد از برجام برای هر اقدامی که انجام می دهیم به اجازه آمریکایی ها نیاز داشته باشیم.

وی افزود: آمریکایی ها طبق تعهداتشان در برجام قرار بود که مسیر را هموار کنند و باید تمام موانع پیش رو توسط آمریکایی ها برداشته شود و نیاز نیست که برای هر اقدامی با آمریکایی ها نامه نگاری کنیم و در حقیقت، اصل برجام این است.

باستانی تاکید کرد: انتظار نداریم که آقای ظریف برای هر اقدامی از آمریکا اجازه بگیرد و خود آمریکایی ها باید برای انجام تعهداتشان مکاتباتشان را انجام دهند چرا که ما یکبار برجام را امضا کردیم و تعهداتمان را انجام دادیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خواسته ایران در برجام، رفع همه تحریم ها و روابط تجاری و کار کردن با بانک ها بود و اکنون نباید برای ارتباط بانک ها ی جهانی با ایران از آمریکا نامه آرامش بخش یا امان نامه بگیریم.



ارسال نظرات
آخرین اخبار