خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

تأثیرپذیری از فرهنگ غرب جامعه را به بیراهه می‌برد/افزایش 200 برابری قاچاق کالا

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن با شلیک به بنیان خانواده‌ها باعث برهم زدن خانواده‌ها شده است، گفت: امروز جامعه با تأثیرپذیری از فرهنگ غرب به بیراهه می‌رود و مقابله با این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۹۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود قاسمی در نشستی در جمع بسیجیان حوزه بسیج شهدای اصناف ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: براساس آمار دقیق از بهمن 57 تاکنون 16 هزار و 400 شهید ترور داریم که در محل کار، خیابان، خانه و مسجد با انفجار نارنجک یا با شلیک گلوله به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد 12 هزار نفر به دست سازمان مجاهدین خلق ترور شده‌اند.

وی افزود: دولت در سه سال گذشته یک میلیون و 360 هزار شغل ایجاد کرده اما 21 هزار کارگاه تولیدی بزرگ و کوچک تعطیل شده و 1.5 میلیون نفر شغلشان از دست رفته و این آمار رسمی دولت است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تعداد بیکاران از شاغلین بیشتر شده است، ابراز داشت: باید عادلانه به قضایا نگاه کنیم چراکه یکطرفه به قاضی رفتن هنر نیست.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا 200 برابر افزایش یافته و این نگران کننده است، عنوان کرد: 90 درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی و گمرک و با هماهنگی وارد کشور می‌شود.

* دشمن از حوزه‌های فرهنگی به ما آسیب می‌زند

قاسمی افزود: 151 میلیون و 559 هزار دلار در سال 93 و 57 میلیون و 480 هزار دلار در سال 94، جنس مصرفی از آمریکا وارد کشور شده و در نیمه اول سال 95 با توجه به هشدارهایی که مقام معظم رهبری داده‌اند از نظر وزنی 80 برابر و از نظر ریالی 20 برابر سال گذشته دولت از آمریکا جنس وارد کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن از حوزه‌های فرهنگی به ما آسیب می‌زند، عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و جریان‌های فرهنگی کار کرده‌اند که مردم بسیاری از مسائل دینی و اجتماعی را جدی نگیرند و به پیروی از غرب بپردازند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: دشمن تلاش کرده تا استعمال مواد غذایی و مدهای رایج در غرب و معضل حرام‌خواری، شراب‌خواری و از هم گسیختگی خانواده‌ها در کشور رواج یابد.

وی افزود: دشمن با شلیک به بنیان خانواده‌ها باعث برهم زدن خانواده‌ها شده و با از دست رفتن بنیاد خانواده دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

*افزایش 37 درصدی ارتشاء و اختلاس در ادارات دولتی

قاسمی تصریح کرد: در کشور ما ایران، آمار طلاق بسیار بالاست و ارتشاء و اختلاس در ادارات دولتی 37 درصد و در ادارات خصوصی و نیمه دولتی 61 درصد افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.

وی تأکید کرد: امروز تغییر سبک غذای مردم و جایگزین شدن غذاهای آماده به جای غذاهای سنتی، کم تحرکی و استعمال دخانیات از عوامل خطرناک پیش روی ما است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حدود 14 میلیون نفر در کشور ما سیگار و قلیان مصرف می‌کنند، افزود: متأسفانه 22 درصد از خانم‌ها قلیان می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه برخی راهکارها اجتماعی و برخی دیگر فردی است، خاطرنشان کرد: در راهکارهای اجتماعی همه متولیان فرهنگی باید کارهایی را در این راستا انجام دهند و در راهکار فردی باید هم از خود و هم از خانواده مراقبت کنیم.

* اصلاح الگوی مصرف از راهکارهای اقتصاد مقاومتی

قاسمی با تأکید بر اینکه باید مباحث دین را جدی بگیریم، بیان کرد: دین یکی از دستاویزهای نجات از این منجلاب است.

وی ادامه داد: رفاقت با خانواده و فامیل و دوستان باید به گونه‌ای باشد که با هم صمیمی شوند و دردها و مشکلات خود را به یکدیگر بگویند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت اقتصاد مقاومتی افزود: از راهکارهای اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف است که با توجه به آن می‌توانیم در چند خانواده تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی، مدگرایی و تجمل گرایی آسیب های بسیاری را به کشور وارد می‌کند، ابراز داشت: امروز جامعه با تأثیرپذیری از فرهنگ غرب به بیراهه می‌رود بنابراین نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

قاسمی در خصوص حمایت از تولید داخلی خاطرنشان کرد: بخشی از این امر از عهده ما برمی‌آید و در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود که خودمان هم می‌توانیم تولید کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات